عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه فرماندار آزادشهر با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان


برگزاری جلسه فرماندار آزادشهر با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان

برگزاری جلسه فرماندار آزادشهر با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، سید رسول حسینی فرماندار آزادشهر با مهندس چراغعلی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان و هیئت همراه در محل اتاق فرماندار دیدار و گفتگو کرد.

مهندس چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با جمع بندی مباحث و تأکید بر رویه جدید اداره کل امور اجتماعی استانداری تصریح نمودند:برخی از مسائل کلان اند و تصمیمات ملی را می طلبد برخی در سطح منطقهای و برخی در سطح شهرستان اند که این دسته را باید در فرایندی منظم بررسی و تبیین کنیم و راهکارهای مبتنی بر عمل با وارسی بازخوردها را ترسیم و عملیاتی نماییم ایشان تصریح نمودنددر سال گذشته طرح ملی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی را تشریح نمودیم، سال آینده انتظار می رود دستگاههای ذیربط که در طرح ملی برای آنها شرح وظایف معیین شده به ارائه گزارش یکساله گذشته بپردازند.

ایشان افزود: زمان کلی گویی و تبیین و توصیف مسائل تمام شده است به اندازه کافی طرح تحقیقی و توصیف آسیب ها را داشته ایم زمان عمل کردن و اقدام برای کنترل و کاهش آسیب هاست. مشکل فقط بودجه نیست بلکه داشتن دغدغه و احساس مسئولیت می تواند ما را به مسیر درست رهنمون نماید.امروزه باید برون سپاری کنیم و از توان مردم وسازمانهای غیردولتی بعنوان سرمایه های اجتماعی برای رفع مشکلات استفاده کنیم.این سرمایه ها با جلب سرمایه های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و نمادین ؛ مشارکتهای اجتماعی را تقویت و با شناسایی محدودیتها و مقدورات برنامه ای مبتنی بر عمل را در پیش می گیرند و بصورت کاربردی و عملیاتی نسبت به جامعه هدف خدمت رسانی می کنند.

حسینی فرماندار آزادشهر در ادامه این جلسه با تاکید بر بررسی و تحلیل درست مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه اظهار داشت:همه تلاش ما باید در راستای حل مشکلات آموزشي و فرهنگي در حوزه های مختلف باشد كه در اين راستا مديريت و هماهنگي تمامي اعضا لازم است.

حسینی با اشاره به نقش كليدي آموزش و پرورش در امورات فرهنگي و اجتماعي گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی ، آموزش مستمر تمامی اقشار جامعه به خصوص قشر آسیب پذیر و جوانان می باشد.

وی با اشاره به اینکه اکثر مشکلات جامعه ریشه در فرهنگ دارند، بیان کرد: مشکلات موجود در حوزه فرهنگ به حوزه های دیگر نیز سرایت می کند و سپس تبدیل به بحران می شود و اگر کار فرهنگی به درستی انجام شود مشکلات در سایر حوزه ها نیز کاهش می یابد.



ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 426
  • کد خبر : 43116