عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی چهارشنبه سوری شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه هماهنگی چهارشنبه سوری شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه هماهنگی چهارشنبه سوری شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه هماهنگی چهارشنبه سوری شهرستان ترکمن با حضور الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن و سایر مسئولین شهرستان روز شنبه 19 اسفند در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و امام خمینی (ره) گفت: چهارشنبه سوری جزو آئین و رسوماتی است که از دیرباز در مملکت ما وجود داشته است اما متاسفانه امروزه از شکل سنتی خود خارج شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این مراسم از شکل سنتی خود خارج شده، تبدیل به آسیبی در جامعه شده است. در گذشته این مراسم در محلات و به شکل سالم برگزار می شد و باعث نشاط بود اما بعد از انقلاب در راستای سودجویی برخی گروه ها، شکل و حرکت چهارشنبه سوری به سمت استفاده از مواد محترقه هدایت شد.
فرماندار شهرستان ترکمن تاکید کرد: در راستای حفظ سلامت شهروندان هم از نظر جسمی و هم روانی و حفظ سلامت شهر بایستی همه ما آمادگی لازم را داشته باشیم و تلاش کنیم بستر سوء استفاده برای سودجویان مهیا نشود و همه دستگاه های اجرایی کمک کنند آسیب ها کمتر شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه در ایام اخیر با توجه به انتشار اعلامیه ها و اقدامات دشمن از فرامرزها ، یکی از آسیب های احتمالی، سازماندهی و هدایت جوانان و نوجوانان برای آسیب زدن به اماکن عمومی مالی و خدماتی و .. می باشد لذا امسال با این نگرش بایستی به دقت وضعیت را مراقبت و کنترل کنیم.
هیوه چی ادامه داد: همه نوجوانان و جوانان ما آگاه به این مسائل نیستند و در جهت نشاط و شادابی ممکن است با قرار گرفتن در این فضا آسیب ببینند لذا باید از ظرفیت هیئت امنای مسجد، روحانیون و علما و معتمدین در جهت فرهنگسازی و آگاه سازی استفاده شود تا ذهنیت ها به سمت حفظ سلامت برود.
وی همچنین بر جمع آوری لوازمی که ممکن است باعث تشدید آتش سوزی شود مانند نخاله های ساختمانی و لاستیکی و .. توسط عوامل شهرداری تاکید کرد.
فرماندار تصریح کرد: در حوزه فرهنگی ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و پیام نور، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کنند با خلاقیت و نوآوری ذهنیت جوانان را به مسائل فرهنگی سالم سوق دهند.
 

جلسه هماهنگی چهارشنبه سوری شهرستان ترکمن برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .