عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

  جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن صبح امروز با حضور الیاس هیوه چی فرماندار، بخشداران تابعه و سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار با اشاره به طرح شهید شوشتری گفت: این طرح در راستای شناسایی یکی از کانون های آلوده و انجام اقدامات در آن برای پاکسازی می باشد که تا حدی باعث شده چهره شهر و روستا بهتر شود.
وی گفت: در راستای مقابله با معضل اعتیاد به مواد مخدر بایستی تمامی زوایای مبارزه و پیشگیری را ببینیم و از همه ظرفیت ها برای رفع و کاهش آن استفاده کنیم.
وی حوزه مدارس و حاشیه شهرها، خوابگاه های دانشجویی و .. را از جمله کانون های خطر و آسیب پذیر دانست و افزود: ناامن کردن محیط برای فعالان حوزه اعتیاد که اقدام به خرید و فروش یا مکانی برای استعمال این مواد را فراهم می کنند باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار با اشاره به تفاهم نامه ای که بین وزارت کشور، آموزش و پرورش و هلال احمر منعقد شده گفت: بایستی از این ظرفیت بنحو مطلوب استفاده کنیم و در این راستا برنامه هایی چون برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی برای پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کلاس سبک زندگی سالم و.. می تواند در کاهش آسیب ها کمک کند.
هیوه چی اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نگاه پیشگیری باید در این حوزه ورود پیدا کند از جمله چایخانه ها و .. که محل تجمع جوانان است سالم سازی شود تا جلوی خرید و فروش و استعمال مواد مخدر گرفته شود.
وی گفت: حوزه مدارس یکی از آسیب های جدی است که باید بطور ویژه برنامه ریزی شود تا جلوی روزنه ها و منافذی که باعث آسیب می شود را بگیریم و در این راستا بایستی از طریق برنامه های آموزشی موثر و فرهنگسازی و با استفاده از ظرفیت های مختلف مثل معتمدین، متنفذین، خیرین پیشگیری از اعتیاد، سمن ها و .. ، افکار اصلاح و در نتیجه آسیب ها کاهش یابد.

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .