عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش بیسوادی در جامعه از بروز ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی جلوگیری می کند

فرماندار بندرگز:

کاهش بیسوادی در جامعه از بروز ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی جلوگیری می کند

کاهش بیسوادی در جامعه از بروز ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی جلوگیری می کند

فرماندار شهرستان بندرگز گفت : بیسوادی با بسیاری از آسیب های اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد و کاهش آن در جامعه از بروز ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی جلوگیری می کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، "حسین احمدی" در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان بندرگز در سال 96 افزود : بی سوادی موجب مبتلا شدن فرد به بحران های اجتماعی خواهد شد و اگر به دنبال نسل خلاق هستیم باید والدین باسواد نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد : ریشه کنی بیسوادی از اهداف دولت است و باید همه دستگاه ها با جدیت در راستای تحقق این هدف تلاش کنند.

فرماندار بندرگز بر لزوم متمرکز شدن فعالیت های شناسایی بی سوادان در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود : نهضت سواد آموزی جنبه مردمی دارد و لازم است همه آحاد جامعه از روی مسوولیت اجتماعی ، افراد بی سواد و کم سواد را نسبت به کسب و ارتقای سواد ، ترغیب و تشویق کنند.

احمدی تاکید کرد : هر اقدامی که در جهت کاهش تعداد بیسوادان و حذف بیسوادی لازم است با محوریت آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده برای ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان بندرگز ، افزود : نتایج تشکیل جلسات و برنامه های اجرا شده تا کنون دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه گفت : بر اساس سرشماری سال ۹۵ ، شهرستان بندرگز به لحاظ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، رتبه اول استان را داراست.

ُفجوری افزود : همچنین بر اساس سرشماری سال ۹۵ قریب به یکهزار نفر در شهرستان بندرگز بی سواد مطلق هستند.

وی با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۰ بیش از ۷۲ درصد گلستانی ها باسواد بوده اند؛ اظهار داشت : این میزان در سال ۹۵ به ۹۴درصد ارتقاء یافته است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ قریب به ۶۸ هزار نفر در استان گلستان بی سواد مطلق هستند.


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 616
  • کد خبر : 43647