عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن افتتاح شد


نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن افتتاح شد

نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن افتتاح شد

آئین افتتاح جشن ملی نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن با حضور الیاس هیوه چی فرماندار، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، دکتر رامین نورقلی پور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین شهرستان عصر جمعه سوم فروردین در محل مجتمع گردشگری ستاره ترکمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان راه اندازی دهکده گردشگری و برگزاری نوروزگاه را فرصت بسیار مناسبی برای معرفی فرهنگ و سنن اقوام مختلف، صنایع دستی بومی و محلی، توسعه و رونق صنعت گردشگری و همچنین معرفی جاذبه های این شهرستان دانست.
وی اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در شهرستان ترکمن علاوه بر توسعه اقتصاد شهرستان و افزایش اشتغال پایدار در شهرستان، می تواند بر توسعه اقتصاد منطقه و استان نیز تاثیر چشمگیری داشته باشد.
ابراهیم کریمی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در این مراسم گفت: رویداد فرهنگی نوروزگاه در شهرستان بندرترکمن مورد استقبال چشمگیر مردم منطقه و مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان قرار گرفته است.
وی ضمن اشاره به این که بندرترکمن نگین گردشگری ایران است گفت: این شهر با داشتن جزیره بکر و زیبا آشوراده و ساحل دل انگیز آن می تواند مقصد گردشگری معرفی شود.
رامین نورقلی پور نماینده مردم  غرب استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ایده برگزاری جشن های ملی نوروزگاه کار بسیار زیبا و ارزنده ای در جهت حفظ و احیاء فرهنگ ها و آداب و رسوم است.
وی گفت: جزیره آشوراده محور توسعه صنعت گردشگری استان و شهرستان ترکمن است و همه مسئولین باید در این حوزه تلاش نمایند تا هر چه زودتر شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم.
گفتنی است که جشن ملی نوروزگاه و دهکده های گردشگری روستایی شهرستان ترکمن همه روزه از ساعت 9 صبح الی 9 شب تا دوازدهم فروردین ماه در مساحت حدود 8 هزار مترمربع (شامل پارکینگ, سرویس های بهداشتی و...)  و 50 غرفه و آلا چیق شامل صنایع دستی, سوغات, بازی ها و مراسم های سنتی و ...  برگزار می شود.
در این رویداد فرهنگی که علاوه بر اقوام شهرستان و استان از 5 استان دیگر شامل مازندران, یزد, شیراز, همدان و سمنان حضور دارند بازی های بومی و محلی, مراسم های آئینی ,موسیقی سنتی اقوام, رقص خنجر, غذاهای سنتی بیشمه و بورک ,صنایع دستی, زیورآلات سنتی ترکمن, سوزندوزی ترکمن اجرا می شود.

نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن افتتاح شد

 

نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن افتتاح شد

 

نوروزگاه و دهکده گردشگری روستایی شهرستان ترکمن افتتاح شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .