عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار آزادشهر : بازدید گردشگران از جاذبه های آزادشهر 36 درصد افزایش یافت


فرماندار آزادشهر : بازدید گردشگران از جاذبه های آزادشهر 36 درصد افزایش یافت

فرماندار آزادشهر : بازدید گردشگران از جاذبه های آزادشهر 36  درصد افزایش یافت 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر، دکتر حسینی فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر آزادشهراعلام کرد: بازدید مسافران و گردشگران از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش یافته است.

سید رسول حسینی فرماندار آزادشهر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: از 28 اسفند 96 تا پایان 13 فروردین 97 در مجموع 159 هزار و 594 مسافر از جاذبه های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی شهرستان آزادشهر بازدید کردند.
وی با اشاره به ادامه فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفرآزادشهرتا پایان 17 فروردین افزود: تاکنون آمار مسافران و گردشگران بازدید کننده از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و نیز دست سازه های برپا شده توسط شهرداری، نمایشگاه صنایع دستی و بقاع متبرکه آزادشهردرمقایسه با مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش دارد.
ایشان اضافه کرد: ازمجموع مسافران بازدید کننده از جاذبه های گردشگری آزادشهردر ایام تعطیلات نوروزی امسال، 25 هزار و 882 مسافر در مراکز اقامتی مانند هتل ها، مهمانپذیرها، طرح اسکان مدارس، زائرسرای امامزادگان آق امام، پیرباد و خوش ییلاق، روستای گردشگری فارسیان قانجی و خانه مسافر اقامت کرده اند.
وی یادآور شد: موقعیت جغرافیایی شهرستان آزادشهر و قرار گرفتن در محور بین المللی شمال - مشهد و واقع شدن در نقطه ارتباطی دو استان گلستان و سمنان باعث شده تا بیشتر مسافران از این شهرستان عبور و یا در آن اقامت کنند.
شهرستان آزادشهر که افزون بر 94 هزار نفر جمعیت دارد با بهره مندی از مواهب طبیعی مانند کوه، رودخانه و جنگل های انبوه، همواره مورد توجه گردشگران و مسافران است.
وجود صنایع دستی سنتی اقوام از جمله قالیبافی و محصولات ابریشمی، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی شبنم نوده خاندوز، زیتون تپه، مجموعه آبشارهای لاشو، مقبره امامزادگان آق امام، یخچال های طبیعی و بافت سنتی روستای فارسیان، قلعه های باستانی و پل های تاریخی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری این شهرستان زیبا با قدمتی سه هزار ساله است.

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 529
  • کد خبر : 44099