عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای حمایت از کالای ایرانی رسانه ها فرهنگ خرید کالای ایرانی را ترویج دهند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس

برای حمایت از کالای ایرانی رسانه ها فرهنگ خرید کالای ایرانی را ترویج دهند

برای حمایت از کالای ایرانی رسانه ها فرهنگ خرید کالای ایرانی را ترویج دهند

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از چالش های اقتصادی کشور گفت: برای تحقق شعار امسال رهبری در حمایت از کالای ایرانی، چاره ای جز مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق نداریم.
مهندس عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه قاچاق کالا بزرگترین ضربه را به تولید داخلی می زند، افزود: سیاست های تعریف شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط رهبر انقلاب و دولت به همه دستگاه های اجرایی و نظارتی ابلاغ شده است.
وی گفت: لازم است برای حمایت از کالای ایرانی رسانه ها فرهنگ و تعصب خرید کالای ایرانی را بیش از پیش ترویج و تولیدکنندگان داخلی نیز کالای باکیفیت و قابل رقابت با مشابه خارجی تولید کنند.
کریمی خاطرنشان کرد: رسیدن به تفسیر واحد و مدیریت یکپارچه ادارات و نهادهای متولی در برخورد با کالای قاچاق یک ضرورت است.
وی، آشنا کردن مرزنشینان و کسبه بازارچه مرزی گنبدکاووس با قوانین و مقررات مرزی و نیز کالاهای قاچاق با رعایت حقوق شهروندی را در پیشگیری از مسائل و مشکلات احتمالی در این حوزه مهم دانست و تصریح کرد: آشنا شدن با قوانین و تمکین آن از بهترین مسیرها در صیانت از حقوق شهروندی و مرزنشینان است.
سیدابراهیم حسینی مدیر کل گمرکات گلستان نیز در این جلسه گفت: براساس قانون کالای کشف شده تا صحت قاچاق آن توسط مقامات ذی صلاح تایید نشود، عنوان مذکور را نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا از گمرکات گلستان حتی در مرز اینچه برون بسیار کم است، افزود: بخشی از کالاهای قاچاق در قالب بار مسافری یا معافیت های مرزنشینان وارد می شود که این اداره کل به عنوان مرزبان اقتصادی بر آن نظارت کامل دارد.
حسینی با یادآوری فعالیت بازارچه مرزی اینچه برون گفت: حدود 90 درصد مرزنشینان بخش داشلی گنبدکاووس از محل تجارت چمدانی که توسط اتباع ترکمنستان و ایران انجام می شود، کسب درآمد می کنند.
وی به جمعیت داشلی برون اشاره نکرد اما گفت بازارچه این بخش 250 غرفه دارد.
وی، حجم تجارت چمدانی از گمرک اینچه برون گنبدکاووس در سال گذشته را افزون بر 40 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر این برخی صادرکنندگان ایرانی مجبورند بر اساس قوانین کشور ترکمنستان به جای ارز صادراتی خود کالا وارد کنند

برای حمایت از کالای ایرانی رسانه ها فرهنگ خرید کالای ایرانی را ترویج دهند

 

برای حمایت از کالای ایرانی رسانه ها فرهنگ خرید کالای ایرانی را ترویج دهند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 493
  • کد خبر : 44333