عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

معاون فرماندار شهرستان آق قلا:

وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

معاون فرماندار شهرستان آق قلا در جلسه هماهنگی هفته وحدت این شهرستان گفت: وحدت و يكپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد ميان آنها از تعاليم و آموزه هاى اساسى دین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است.

"علی اکبر قجری " با بیان اینکه در قرآن کریم در آیات متعددی بر لزوم وحدت میان مسلمانان تاکید شده است، اضافه کرد: قرآن کریم همبستگی را برای مسلمانان امری ضروری تلقی کرده است و از آنان می خواهد تا در گسترش این فرهنگ کوشا باشند.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر جمهوری اسلامی ایران بعنوان پیش گام وحدت اسلامی بوده و می توان اذعان کرد که پایه های اساسی وحدت اسلامی که همواره آرزوی اندیشمندان اسلامی بود با مجاهدت و تلاش خالصانه مسئولان جمهوری اسلامی تحکیم یافته است.

معاون فرماندار شهرستان آق قلا تاکید کرد: در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) تمامی محورهایی که به کلیت و فراگیری امت اسلامی صدمه می زند،مردود بوده و اسلام به عنوان تنها محور اتحاد این امت عظیم مطرح می شود.

وی اضافه کرد: حضرت امام(ره) با یادآوری تأکید قرآن کریم بر اندیشه برادری دینی، اشاعه این تفکر را به عنوان یکی از راه کارهای شکل گیری وحدت امت اسلامی مطرح می کنند.

قجری افزود: حضرت امام(ره) توسعه اخوت دینی میان پیروان تمامی مذاهب را دنبال نموده و پیروان مذاهب تشیع و تسنن را از اختلاف بر حذر داشته و به برادری و رفتار نیک با همدیگر سفارش فرموده است.

قجری به پیامدهای تفرقه از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) در بسیاری از سخنان و نوشته های خود، امت اسلام را از تفرقه بر حذر داشته و آنان را به پیامدهای زیان بار و ناگوار تفرقه و اختلاف توجه داده اند.

وی اضافه کرد: تشکیل و تأسیس مجمع تقریب بین مذاهب از سوی رهبر معظم انقلاب نیز زمینه را برای گفت وگوی مستقیم اندیشمندان و صاحب نظران برجسته جهان اسلام هموارتر ساخت و همین امر موجب شد تا گام های بسیار مهمی در خصوص وحدت اسلامی برداشته شود.

معاون فرماندار شهرستان آق قلا در بخش دیگری از سخنانش افزود: جمهوری اسلامی، بدون شک از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، همواره با تمام توان، بر وحدت و همبستگی مسلمانان تاکید و گام های مهم عملی برای تحقق این هدف والا و ارزشمند برداشته است که بر هیچ فردی پنهان نیست.

قجری به مبانی و معیارهای وحدت اشاره کرد و افزود: از نظر قرآن ملاک وحدت فراتر از سلیقه ها، برداشت های شخصی، معیارهای رایج و عامه پسندی هم چون نژاد، رنگ، زبان، طبقه اجتماعی است. این کتاب آسمانی ایمان را ملاک برادری می داند.

معاون فرماندار آق قلا در پایان شرط تحقق وحدت را اراده مردم برای تحقق جامعه ایمانی و متحد و منسجم عنوان کرد.

وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

 

وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

 

وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

 

وحدت امت اصلی ترین آموزه دین اسلام است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 863
  • کد خبر : 4509