عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعامل دو طرفه بین کارگر و کارفرما مسیر دستیابی به اهداف و تحقق شعار سال را تسهیل می کند

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گرگان در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان گفت:

تعامل دو طرفه بین کارگر و کارفرما مسیر دستیابی به اهداف و تحقق شعار سال را تسهیل می کند

تعامل دو طرفه بین کارگر و کارفرما مسیر دستیابی به اهداف و تحقق شعار سال را تسهیل می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان "سیدمحسن کاظمی "معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان گفت: کارگران و کارفرمایان نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت کشور را برعهده دارند و یکی از هدفهای مهم کمیسیون کارگری پیگیری و رصد نمودن مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیشگیری از ایجاد مشکل با چالش های احتمالی است .
 وی با بیان اینکه باید اعضای کمیسیون کارگری با پشتکار مناسب تدابیر لازم را در راستای حمایت از تولید ، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری بکار بگیرند افزود : با در نظر گرفتن منافع کارگر و کارفرما بایستی در شرایط کنونی مشکلات این دو گروه به گونه ای مدیریت گردد که کمترین آسیب به هر یک از آنها وارد شود که نتیجه  این عمل تأمین منافع دو قشر کارگر و کارفرما خواهد بود.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری افزود : کمیسیون کارگری با رویکرد حل معضلات محیط های کارگری به دنبال ثبات و تعادل است و با تعامل منطقی میان کارفرما و پیمانکار می توانیم به دنبال حل مشکل مطالبات این قشر باشیم و سرمایه، مدیریت و نیروی انسانی مهمترین مولفه های کار و تولید بوده و مجموعه مدیریت این شهرستان از نیروهای مولد برای رشد و توسعه کسب و کار حمایت کامل می کنند.
کاظمی با اشاره به آمارهای سال 96بیان داشت : در سال گذشته بازرسین کار اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از 967 مورد از کارگاههای تولیدی بازدید بعمل آوردند و با پیگیری های صورت گرفته تا جای امکان مشکل کارگران را حل گردید.
وی با اشاره به اهم مشکلات کارگران درپرداخت حقوق افزود : مهمترین مشکلات کارگران عبارتند از تأخیر در پرداخت حقوق-عدم پرداخت بیمه از سوی کارفرما - عدم ایمنی لازم در محیط کار –عدم ناامنی شغلی کارگران-زیادبودن ساعت کاری برای کارگران که باید کارفرمایان نیز همکاری لازم را داشته باشند .
 کاظمی همچنین به مشکلات کارفرمایان اشاره کرد و افزود : مشکل بازاریابی و فروش در بنگاههای اقتصادی،عدم به روز بودن تکنولوژی و ماشین آلات ،عدم آشنایی کارفرما با قواعد و قوانین و مقررات ،کمبود نقدینگی که در این موارد اگر نگاه اجمالی به این دو قشر کنیم مشاهده می شود که این دو قشر با هم گره خورده  و می بایست اول مشکل کارفرما حل گردد تا مشکلات کارگران نیز حل گردد.

ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 548
  • کد خبر : 45183