عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش زنان سرپرست خانوار اتباع خارجی در گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس

آموزش زنان سرپرست خانوار اتباع خارجی در گنبدکاووس

آموزش زنان سرپرست خانوار اتباع خارجی در گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در دیدار رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد اظهار داشت: طی ماههای گذشته, آموزش زنان سرپرست خانوار در حوزه های علاقمند چون صنایع دستی, مشاغل خانگی, خیاطی و غیره برای اتباع خارجه در دستور کار قرار گرفته است.
مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: در حال حاضر این زنان در یک مکان مناسب و توسط 2 مربی باتجربه کشوری, این دوره های آموزشی را می گذرانند تا به یک درآمد پایدار برسند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بعضی از محصولات این خانم ها با بازاریابی خوب بفروش می رسد و ما مصمم هستیم تا این آموزش ها را با نیاز این خانواده ها ادامه دهیم تا به مهارت هایی رسیده که با اتکا آن به درآمد پایدار و کسب و کار مناسب دست یابند.
کریمی تاکید کرد: با توجه به وظیفه اخلاقی و انسانی خود, هر آنچه در حد توان و وسع خود داریم به این افراد کمک خواهیم کرد و خوشحال خواهیم شد که این سفرها استمرار داشته باشد, زیرا با توجه به پراکندگی و جمعیت بالا اتباع خارجی در شهرستان و مشکلات موجود, انتظار داریم شاهد مشارکت و کمک های بیشتر جامعه جهانی باشیم و بتوانیم در حوزه های مختلف به ویژه آموزشی و بهداشتی مراکزی با استانداردهای روز ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: امید داریم ره آورد سفر کمیساریای عالی سازمان ملل, قول مساعد احداث یک مرکز آموزشی در گنبدکاووس باشد و ما هم در مقابل قول می دهیم تا بهترین کادر آموزشی را برای تعلیم و تربیت در آنجا مستقر کنیم
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: بنا داریم شرایطی فراهم کنیم و اتباع خارجی را در یک مکان به صورت تمرکز جمعیتی, گرد هم آوریم.
مهدی دهرویه اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین نقطه جمعیتی اتباع خارجی در گنبدکاووس در محله افغان آباد می باشد, در نظر داریم در یک برنامه تخصصی, اراضی اطراف این محله را خریداری و حما شهر را در این محله با هدف تمرکز جمعیت اتباع خارجی و ایجاد مراکز آموزشی و بهداشتی ایجاد کنیم.
وی افزود: بیشترین تمرکز ما در حوزه معیشت و سلامت اتباع خارجی است و با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی در استان گلستان, تلاش داریم تا از کمک ها و حمایت های کمیساریای عالی پناهندگان استفاده نماییم.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تصریح کرد: سعی داریم این حمایت ها را در قالب پروژه های معیشتی و آموزشی و بهداشتی دریافت کنیم و شرایط بهتری را برای این افراد فراهم کنیم.
مولوگت زودای مامو, رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد در این دیدار اظهار داشت: هدف اصلی ما حمایت دولت ایران برای ارائه حمایت به پناهندگان است و دفتر اصلی ما در مشهد واقع می باشد.
وی افزود: عمده فعالیت های حمایتی ما با اداره اتباع خارجی, حمایت هایی در حوزه آموزشی, معیشتی و بهداشتی است و واقف هستیم که این حمایت های بین المللی در قبال حمایت های ایران بسیار ناچیز می باشد.
رئیس نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد تصریح کرد: تلاش داریم تا از جامعه بین المللی اعتبارات بیشتری دریافت کرده و از منابع و ظرفیت پناهندگان, از طریق جامعه پناهندگان مشارکت و کمک های خوبی را فراهم کنیم.

آموزش زنان سرپرست خانوار اتباع خارجی در گنبدکاووس

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 512
  • کد خبر : 45534