عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صنایع دستی یکی از ارزشمندترین گنجینه های میراثی ماست

فرماندار شهرستان ترکمن؛

صنایع دستی یکی از ارزشمندترین گنجینه های میراثی ماست

صنایع دستی یکی از ارزشمندترین گنجینه های میراثی ماست

الیاس هیوه چی فرماندار ترکمن امروز در نشست با بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای تابعه شهرستان گفت: صنایع دستی یکی از ارزشمندترین گنجینه های میراثی ماست و می تواند باعث توسعه اقتصاد خانواده شود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار با اشاره به موضوع اشتغال روستائیان اظهار داشت: یکی از معضلات کشور در حال حاضر مساله اشتغال جوانان می باشد که باعث آسیب های اجتماعی مختلفی شده است.
وی با اشاره به مهارت های خانگی و هنرها و صنایع دستی به عنوان یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی  روستاها تاکید کرد: در روستاها بایستی با استفاده از تمامی ظرفیتها اشتغال زایی صورت بگیرد و با تلفیق صنایع قدیمی و تفکر جدید این گنجینه ها احیاء و برای طالبان به نحو مطلوبی عرضه شود.
فرماندار با اشاره به حمایتهای دولت در قالب تسهیلات اشتغالزایی از دهیاران خواست جوانان خلاق را به این مسیر هدایت کنند تا با تفکر خلاق و ارائه طرح از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی همچنین در حوزه روستاها با تاکید بر کارآفرینی گفت: بایستی تلاش کنیم حداقل چند روستا به عنوان کانون یک محصول تولیدی در شهرستان و استان معرفی شود که لازمه این کار تفکر و اندیشه در حوزه های تخصصی و کارآفرینی می باشد و با تاکید بر ارتقاء سطح معیشتی روستائیان افزود: با فکرهای کوچک می توان اتفاقات بزرگ را رقم زد.

صنایع دستی یکی از ارزشمندترین گنجینه های میراثی ماست

 


 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .