عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار شد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد کاووس

سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار شد

سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با مهم دانستن حوزه بهداشت، درمان و سلامت جامعه، برلزوم همکاری همه ادارات و نهادها با این حوزه و نظارت جدی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، دستفروشان مواد غذایی و کشتار دام با توجه به در پیش بودن فصل گرما و نیز تسریح در احداث کشتارگاه صنعتی این شهر تاکید کرد.
فرهاد شیبک افزود: جای بسی تاسف و تعجب است که برخی واحدهای صنفی گنبدکاووس برخلاف پروانه صنفی خود در ماه مبارک رمضان اقدام به فروش مواد غذایی در کنار خیابان ها می کنند که متولیان بهداشت باید با آنان برخورد نماید.
وی همچنین با ابراز گله مندی از مشخص نبودن بحث احداث پارک بانوان و خانواده ازسوی شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس برلزوم مشخص کردن وضعیت این طرح تاکید کرد و گفت: اگر متولیان برنامه ای برای این طرح ندارند، بهتر است آن را از دستور کار شورای سلامت خارج نمایند.
شیبک به طرح نظام ارجاع الکترونیک درحوزه خدمات درمانی ویژه روستاییان نیز اشاره کرد و افزود: اگرچه اجرای این طرح خوب است اما باید زیرساخت های لازم برای اجرای آن بویژه اطلاع رسانی به مردم فراهم شود.
دکتر رضا صابری افزود: در این طرح که از فردا در تمام شهرستان های گلستان نیز اجرا می شود، دفترچه های بیمه درمانی روستایی و سلامت از چرخه مراکز درمانی دولتی حذف می شود.
وی گفت: این طرح در ادامه طرح پزشک خانواده که در سال 84 به صورت مقطعی اجرا شد، با هدف نظارت بر فرایند درمان روستاییان با تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای روستاییان و هم برای مراکز درمانی دولتی اجرا می شود.
دکتر صابری با اشاره به تشکیل پرونده سلامت برای تمامی روستاییان گنبدی، اضافه کرد: در این طرح فرد روستایی درصورت نیاز به خدمات درمانی، ابتدا به خانه بهداشت یا مرکز جامع خدمات سلامت محل سکونت خود مراجعه و از خدمات سطح یک این مراکز بهره مند می شود.
وی تصریح کرد: درصورت تشخیص و ضرورت خدمات درمانی سطح دو توسط پزشک عمومی مستقر در روستا یا مرکز جامع خدمات سلامت، از طریق سیستم الکترونیکی به مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی شهرستان ارجاع می شود و دراین مرحله نیز درصورت نیاز به خدمات سطح سه یعنی مراکز فوق تخصصی دولتی، ارجاع از طریق سامانه الکترونیکی خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: تمامی تعرفه های خدمات درمانی در این طرح، دولتی بوده و نوبت دهی به بیماران نیز توسط پرشکان مستقر در مراکز درمانی روستایی و شهری الکترونیکی انجام می شود.
دکتر صابری با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز در این طرح در مراکز درمانی روستایی و شهری گنبدکاووس آماده شده است، گفت: در سیستم سنتی طرح نظام پزشک خانواده، کمتر از 6 درصد از روستاییان این شهرستان برای بهره مندی از خدمات سطح 2 و 3 مستقیما ه مراکز درمانی مراجعه می کردند.
وی افزود: در طرح نظام ارجاع الکترونیک، ادارات و نهادهایی ازجمله فرمانداری، بخشداری ها، بیمارستان های دولتی، مخابرات، شوراهای روستاها، دهیاران، سازمان نظام پزشکی، بیمه سلامت و مرکز بهداشت مشارکت دارند.
دکتر صابری همچنین از مشاهده ذبح دام سبک و سنگین (گوسفند و گاو) در منازل شخصی و توزیع گوشت آن بین برخی قصابی ها و رستوران های گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: هر گونه کشتار دام برای مصارف عمومی باید با نظات دامپزشکی و در کشتارگاه ها انجام شود و شهروندان نیز باید تا زمان احداث کشتارگاه صنعتی این شهرستان، تنها گوشت دارای مهر دامپزشکی آزادشهر را خریداری نمایند.

سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار شد

 

سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 466
  • کد خبر : 45666