عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن درسال 97 برگزار شد


نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن درسال 97 برگزار شد

نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن  درسال 97 برگزار شد

نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن در سال 97 پیش از ظهر امروز با حضور سیدصادق شیرنگی معاون فرماندار و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ شیرنگی معاون فرماندار ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: کتابخانه یک نهاد اجتماعی است که زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادهای خلاق فراهم می کند و در عین حال پایگاه غنی فرهنگی و اجتماعی است که جوابگوی سوالات سلایق مختلف افراد جامعه است.
وی گفت: کتابخانه عمومی آئینه تمام نمای جامعه ماست هم نقاط ضعف هم نقاط قوت را نشان می دهد و مدیران ما با مراجعه به این پایگاه غنی و به کمک آن می توانند به رفع نقاط ضعف و کاستی های خود بپردازند.
شیرنگی افزود: با توجه به اهمیت کتابخانه عمومی، این نهاد می تواند زمینه را برای مشارکت فعالتر افراد جامعه در زمینه های فرهنگی فراهم کند و در زندگی روزمره به آنها کمک کند.
وی تصریح کرد: فرهنگ یک مقوله بسیار مهم در جامعه است و می تواند باعث رشد و کمال و پویایی در جامعه شود و بی توجهی به آن باعث از بین رفتن یک کشور و یک جامعه شود لذا لازم است همه دستگاه ها بویژه دستگاه های فرهنگی به اصلاح وضعیت عمومی فرهنگ جامعه کمک کنند.
معاون فرماندار افزود: در شرایط کنونی که کشورهای استعمارگر از طریق جنگ نرم به دنبال نفوذ و سلطه در کشورهای دیگر هستند لازم است مسئولین فرهنگی یک برنامه مدون و اساسی برای مقوله فرهنگ برنامه ریزی و طراحی کنند تا نسل آینده با فرهنگ بومی و اسلامی و ایرانی تربیت شوند.
وی در خصوص جشنواره رضوی گفت: باید همه دستگاه ها کمک کنند تا این جشنواره به بهترین نحو و در خور شان این امام همام برگزار شود و افزود: نقشی که امامان و مصلحان و صالحان بزرگ دینی در زندگی بشر ایفا کردند بی بدیل است و قطعا اگر نبودند چیزی از دین و تکامل معنوی در جامعه وجود نمی داشت و با تلاش های ایشان بود که جامعه اسلامی امروز بدون اتکا به سلطه گران در مسیر اهداف خود گام بر میدارد.
شیرنگی با تاکید بر اهمیت تلاش های فرهنگی گفت: در جوامع اروپایی امروز به خاطر تلاش های فرهنگی که در کشورهای اسلامی صورت گرفته بسیاری از افراد به دین اسلام گرویدند و این نشان از تاثیر شگرف اقدامات و اندیشه های دینی و فرهنگی است.

نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن  درسال 97 برگزار شد

 

نخستین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن  درسال 97 برگزار شد

 


 


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .