عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزار شد


شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

شورای اداری شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان علی آباد کتول باحضور احمد تجری مفرد فرماندار،حجت الاسلام رئوف سیدنژادمدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان،حجت اسلام والمسلمین موسوی امام جمعه علی آباد کتول ومدیران شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ولایت مدار شهرستان در مراسم 9دی گفت:مردم با تأسي از ولايت در 9 دي سال 88 به ميدان آمدند و اين حضور و گفتمان بدون هيچ‌گونه نگاه و جريانات سياسي بود.

تجری مفرد حضور حماسه مردم را برگرفته از فرهنگ عاشورايي و برخاسته از ايمان ياد کرد و افزود: پشتيباني مردم از نظام و ولايت با مديريت رهبري شيريني حماسي مردم را تا ابد در تاريخ ماندگار کرد.

فرماندار علی آباد کتول با اشاره به برکات وقف گفت: سنت حسنه وقف برای واقف خیر و برکات بسیاری دارد.

وی  اظهارداشت:وقف که از ویژگیهای فرهنگ ماست مورد تایید و تاکید فراوان دین و بزرگان دینی بوده و چرا که این سنت حسنه و صدقه جاریه ، می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه را در همه ابعاد، چه جنبه رفاهی و معیشتی و چه جوانب فرهنگی مرتفع کند و حتی نجات بخش جامعه از یکسری تنگناها باشد .

وی افزود: خیر و برکات وقف پس از مرگ واقف نیز به او می رسد و باید این سنت حسنه در جامعه فرهنگ سازی شود.

در پایان فرماندار با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت:دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای نمایش عملکردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی در معرض دید عموم مردم می باشد که مسئولین شهرستان در این خصوص آمادگی لازم را برای ارائه گزارش داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان  هم باتوجه به مناسبت هفته وقف گفت: وقف یک سنت حسنه است و افتخار مسلمین است که بیشترین وقف را انجام می دهند ومذهب شیعه ازمذاهب دیگر در این امر خیر بیشتر سهیم می باشند.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: بدون ﺷﮏ اﺣﯿﺎی ﻓﺮھﻨﮓ ﺣﺴﻨﻪ وﻗﻒ ﮐﻪ از ﻣﯿﺮاث ﮔﺮاﻧﺒﮫﺎی اسلام ناب اﺳﺖ، ﻣﻮﺟﺐ ﮔﺴﺘﺮش و ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﮐﺮدن ﻋﺪاﻟﺖ ﻓﺮھﻨﮕﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات استان در رابطه با عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: نیاز جامعه به وقف جدید و مسائل و نیازهای مردم باید بیشتر تبلیغ شود و اهالی رسانه باید در راستای ایجاد وقف جدید و مسائل روز به مردم اطلاع رسانی شود ، وقف مسائل قرآنی، علم روز، مسائل هسته ای و علوم پزشکی و خدمات درمانی از موارد مورد نیاز جامعه است.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه ادارات زیادی در زمین موقوفه ساکن و مشغول فعالیت هستند، گفت: بیشتر ادارات به نیات واقف عمل نمی کنند و اجاره بها را پرداخت نمی کنند.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .