عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست حافظ خوانی با حضور فرماندار کردکوی و مدیران کل امور بانوان و کتابخانه های استان برگزار شد

به همت موسسه دارالفنون و امور بانوان فرمانداری کردکوی و به مناسبت روز قلم:

نشست حافظ خوانی با حضور فرماندار کردکوی و مدیران کل امور بانوان و کتابخانه های استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی ؛  بمناسبت گرامیداشت روز قلم،روز عفاف و حجاب،روز ملی دختران ونیز ایام دهه کرامت،نشست حافظ خوانی با حضور قدمنان فرماندار کردکوی،خانم غفاری مدیرکل امور بانوان و خانواده ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و یوسف مسگری حافظ شناس برتر استان و جمع زیادی از بانوان فعال در عرصه فرهنگ،هنر و قلم شهرستان نشست حافظ خوانی با همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری و موسسه دارالفنون در تالار اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
این برنامه فرهنگی که در دو بخش یکی شعر خوانی غزل هایی از حافظ توسط بانوان جوان و بزرگسالان و در بخش دوم  کودکان و نوجوانان به شعرخوانی غزلهایی از دیوان حافظ شیرازی پرداختند  در ادامه استاد مسگری پژوهشگر و حافظ شناس برجسته استان  به تشریح وضعیت اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی دوران زندگی حافظ و تاثیراتی که این شاعر برجسته در ادبیات و فرهنگ فارسی و ادبیات جهان گذاشتند مطالبی بیان کردند.
همچنین در ادامه این نشست فرماندار کردکوی نیز  به نقش شعر در ادبیات و فرهنگ ایرانیان و تاثیراتی که فرهنگ و تمدن کشور ایران در کشورهای همسایه و دیگر کشور های جهان داشتند مطلبی بیان کردند. و اظهار داشتند بخش مهمی از هویت ملی،تاریخی و فرهنگی مردم ایران عزیز از لابه لای اشعار شاعران هویدا میشود و در واقع سازنده فرهنگ منحصر بفرد ما ایرانیان در میان سایر ملل جهان است.
همچنین در پایان همین نشست فرماندار کردکوی و مدیر کل کتابخانه ها از دختران فعالی که در عرصه های گوناگون  ادبیات، هنر و شعر در سطح شهرستان و استان موفق به کسب رتبه در مسابقات کتابخوانی  شدند با اهدای لوح  سپاس و تقدیم هدایایی که از سوی فرمانداری و موسسه فرهنگی دارلفنون تدارک شده بود تجلیل کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 939
  • کد خبر : 47314