عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد ساماندهی حاشیه نشینی و متکدیان شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه ستاد ساماندهی حاشیه نشینی و متکدیان شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی حاشیه نشینی و متکدیان شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه ستاد ساماندهی حاشیه نشینی و متکدیان شهرستان ترکمن با حضور محمدجواد زنگانه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و سایر اعضا روز سه شنبه 19 تیر در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ زنگانه معاون فرماندار گفت: بندر ترکمن شهری توریستی است که بر اساس آمار و اطلاعات در سال 97 نزدیک به 3 میلیون نفر مسافر به این شهرآمدند که هر کدام از این ها یک تصویر در ذهنشان هک می شود و ما باید از تکدی گری جلوگیری کنیم چون این جریانات علاوه بر این‌که چهره شهر را نامناسب جلوه می‌دهد، معضلات متعددی را به‌دنبال دارد.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تکدی‌گران بی‌توجهی و کمک نکردن مردم به آن‌هاست و وقتی که مردم به آن‌ها کمک نکنند برای آن‌ها صرفه‌ای ندارد و ناگزیر می‌شوند این کار را نکنند و یا حداقل محل مورد نظر را ترک می‌کنند و مردم می‌توانند به جای کمک به متکدیان کمک‌های خود را در اختیار دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهند که این دستگاه‌ها هم افراد نیازمند را حمایت و کمک می‌کنند.
وی تاکید کرد: معضل تکدی گری در بندرترکمن باید با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی رسیدگی شود
معاون فرماندار گفت: انبوهي از جمعيت در پي دسترسي به منابع مالي و شغل مناسب به اين شهرها پناه آورده اند اما به علت عدم تمکن مالي حاشيه نشين شهرها شده اند و حيات آنها کاملا وابسته شهر است. غالبا حضور حاشيه نشين ها در برنامه ريزي ها محسوس نگرديده است و زماني آنها مورد توجه قرار گرفته اند که مرتکب انحراف قابل توجهي شده باشند.
در این جلسه زنگانه به اهمیت جلوگیری از حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی به یک چالش بزرگ در شهرها تبدیل شده زیرا گسترش حاشیه نشینی معضلات اجتماعی زیادی را به همراه دارد و برای حل این معضل و عدم گسترش آن باید با یکدیگر همکاری و همدلی نماییم.

جلسه ستاد ساماندهی حاشیه نشینی و متکدیان شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه ستاد ساماندهی حاشیه نشینی و متکدیان شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .