عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یکی از موانع اصلی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی، مساله قاچاق کالا است

معاون فرماندار بندرگز :

یکی از موانع اصلی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی، مساله قاچاق کالا است

یکی از موانع اصلی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی، مساله قاچاق کالا است

معاون فرماندار بندرگز گفت : یکی از موانع اصلی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی ، مساله قاچاق کالا است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بندرگز ، "شهربانو برهانی" در نشست با بانوان ، جوانان و ورزشکاران شهرستان بندرگز افزود : اگر در این زمینه اقدام اساسی انجام شود ، در مسیر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور با مشکل مواجه نخواهیم شد.

وی هزینه جلوگیری از قاچاق کالا و ارز را نسبت به مبارزه با آن به مراتب کمتر دانست و بیان داشت : دستگاه های مرتبط و همه اقشار مختلف مردم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با جدیت پای کار بیایند و به مساله قاچاق به عنوان یک اولویت نگاه کنند.

معاون فرماندار بندرگز اظهار  داشت : در مبارزه با قاچاق کالا ، همه باید مشارکت کنند چرا که رونق تولید و اقتصاد در گروی این امر است.

برهانی با بیان رویکرد منفی پدیده قاچاق بر سیاست های اجرایی دولت اظهار داشت : پرداخت نکردن حقوق و تعرفه های گمرکی واردات کالا و ورود بی ضابطه کالای قاچاق و عرضه آن به قیمتی پایین تر از مشابه تولید داخلی خطرات جبران ناپذیری همانند تضعیف جایگاه تولید ، ورشکستگی کارخانجات ، افزایش نرخ بیکاری و از بین رفتن فرصتهای شغلی و هدر رفتن سرمایه اجتماعی را بدنبال دارد.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری در پیام نوروزی سال 97 بیان داشت : فرهنگ خرید و استفاده از محصولات و کالاهای ایرانی به جای خرید کالاهای قاچاق باید در کشور نهادینه شود.

 

یکی از موانع اصلی در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی، مساله قاچاق کالا است

 


 


 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 419
  • کد خبر : 47557