عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

آیت الله نومفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی؛ همایشی تحت عنوان " تاثیر نقش مادران بر مدیریت الگوهای رفتاری دختران" به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) ، روز دختر  و هفته عفاف و حجاب با حضور آیت‌ الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه گرگان ، قدمنان فرماندار و حجت الاسلام شاعری امام جمعه کردکوی برگزار شد.

آیت‌ الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: در اسلام و قرآن خانواده نقش بسیار رفیعی دارد طوری‌که خداوند تشکیل خانواده را از نشانه‌های خود اعلام کرده است. این همایش که به همت کارگروه امور بانوان و خانواده فرمانداری و همکار خوب دانشکده امام علی ع بر گزارشد نماینده ولی فقیه در گرگان با بیان اینکه متاسفانه امروز وضعیت خانواده در دنیای غرب کاملاً فلاکت‌بار است، گفت: متفکران غربی با مشاهده این وضعیت درصدد هستند برای نظام خانواده در غرب چاره‌اندیشی کنند.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: در نظام غرب خانواده از هم پاشیده شده است و این خود عامل بسیاری از مشکلات برای جوامع بشری است حال برخی از ما به‌جای اینکه با تأسی از دستورات خداوند و قرآن کریم نظام خانواده را تقویت کنیم متأسفانه راه غربی‌ها را پیش می گیریم.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اینکه خانواده مانند یک ساختمان اجتماعی است که اگر ویران شود بازسازی آن بسیار مشکل و شاید غیرممکن باشد، خطاب به جمع حاضر گفت: در هر جایگاهی که قرار دارید برای حفظ نسل‌های آینده اجازه ندهید خانواده از هم بپاشد که این یک وظیفه و تکلیف الهی است.
آیت الله نورمیفدی با بیان اینکه در نظام خانواده نقش اساسی بر عهده مادر است، افزود: خداوند متعال برای الگوی پذیری خانوادها بندگان شایسته خود حضرت مریم(س) و آسیه را و برای الگوی بدان همسر نوح و لوط را مثال زدند که این نشانگر نقش ویژه زن در خانواده است.
 وی با اشاره به چرایی حساسیت نقش مادر توضیح داد: معمولا زن  اهل محبت و عاطفی‌تر است و به همین دلیل رابطه صمیمی‌تری با فرزندان می‌تواند داشته باشد، لذا پیامبر (ص) توصیه می‌کردند زنان ودود (زنانی که خیلی اهل محبت هستند) را به همسری بگیرید.
امام جمعه گرگان تأکید کرد: به دلیل رابطه قوی که بین مادر و فرزندان وجود دارد تاثیرپذیری فرزندان از مادران بیشتر است.
وی در ادامه به آتش‌سوزی‌ جنگل‌های گلستان هم اشاره کرد و یادآور شد: سال‌هاست که در تریبون‌های مختلف به‌ویژه نماز جمعه فریاد می‌زنم که بقایای گیاهی را آتش نزنید اما باز هم شاهد این معضل هستیم و متاسفانه خودمان با دستان خود ریشه به تیشه کشاورزی استان می‌زنیم.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند همه خواسته‌ها و انتظارات جامعه را برآورده کند، خاظرنشان کرد: ما مشکلات اقتصادی پیچیده‌ای داریم و گرفتاری‌هایی در بازار ارز و سکه ایجاد شده است.
ایشان ادامه داد: بنده شاید به دولت هم نقد داشته باشم اما اینطور هم نیست که انتظار داشته باشیم همه مشکلات را دولت حل کند بلکه مردم و بخش خصوصی هم باید وارد میدان شوند و در راستای حل برخی مشکلات به دولت‌ها کمک کنند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: مردم به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی راجع به منابع طبیعی و جنگل‌ها فریاد بزنند تا این فریادها مسوولان را تکان دهند تا جدی‌تر در راستای حل این مشکلات گام بردارند.
گفتنی است ؛در پایان این مراسم ایت الله نورمفیدی از دختران برگزیده و برتر در عرصه های گوناگون ازجمله،علمی،اجتماعی،سیاسی،فرهنگی خانواده و ورزشی با تقدیم هدیه و لوح سپاس تجلیل کرد.
همچنین در همین مراسم به دخترانی که نام معصومه و فاطمه داشتند با اهدای هدیه ای تقدیر شد.

حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

 

حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

 

حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

 

حفظ بنیان های خانواده؛ یک وظیفه و تکلیف شرعی است

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 446
  • کد خبر : 47867