عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه اندازی آنژیوگرافی مطالبه جدی مردم گنبدکاووس است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس:

راه اندازی آنژیوگرافی مطالبه جدی مردم گنبدکاووس است

راه اندازی آنژیوگرافی مطالبه جدی مردم گنبدکاووس است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس راه اندازی آنژیوگرافی را مطالبه جدی مردم این شهرستان و نیز شرق گلستان دانست و بر لزوم فراهم کردن مقدمات آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی این استان تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی در پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس گفت: چند سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی آنژیوگرافی در این شهرستان اعلام آمادگی کردند که لازمه آن فراهم کردن مقدمات کار توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.
وی افزود: درصورت راه اندازی این دستگاه، نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان که درشرق این استان سکونت دارند از خدمات آن بهره مند می شوند و نیازی نیست برای درمان به مرکز یا غرب استان بروند.
کریمی با قدردانی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، خاطرنشان کرد: تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی از تکالیف دانشگاه علوم پزشکی است که در راستای مطالبه مردم باید به آن توجه شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در مراکز درمانی گلستان، تصریح کرد: اجرای این طرح که نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد، به ارتقای شاخص های سلامت در منطقه کمک می کند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از دانشگاه های این شهرستان خواست تا بیشتر درحوزه آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت عمومی گام بردارند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به درپیش بودن عید قربان و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در عرضه و کشتار دام گفت: چند تیم از مرکز بهداشت و دامپرشکی با همکاری انتظامی اقدامات نظارتی لازم را انجام می دهند.
دکتر رضا صابری همچنین از آمادگی یک سرمایه گذار برای راه اندازی دستگاه آنژیوگرایی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبد خبر داد و گفت: راه اندازی این بخش از نیازهای اساسی شرق استان گلستان است.
دکتر فرهاد بدیعی رییس مرکز بهداشت گنبد نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های این مرکز و اولویت های حوزه سلامت این شهرستان ارائه داد و گفت: افزایش مراکز بهداشتی و درمانی از 174 واحد به 214 واحد در یک برنامه 10 ساله، سلامت مادران بویژه زنان باردار، کاهش مرگ و میر کودکان بویژه بر اثر سوانح و حوادث، کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر مانند سل، هاری، سالک، دیابت و رفتارهای پرخطر از جمله اولویت های حوزه سلامت است.

آنژیوگرافی نوعی عکس برداری رنگی و آزمون تشخیصی رگ های خونی است که با استفاده از آن مواردی همچون بیماری نارسایی وریدی، بیماری عروق کرونر، عروق محیطی و عمق ترومبوز وریدی قابل تشخیص بوده و به کمک آن تعداد عروق کرونر مسدود شده، محل انسداد و میزان آن مشخص می‌شود؛ به طور کلی یک راه کشف مشکلات شریان‌های کرونری قلب، استفاده از این روش است.

راه اندازی آنژیوگرافی مطالبه جدی مردم گنبدکاووس است

 

راه اندازی آنژیوگرافی مطالبه جدی مردم گنبدکاووس است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 469
  • کد خبر : 49376