عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ملت ایران مثل دوران دفاع مقدس، با صلابت مقابل دشمن می ایستد


ملت ایران مثل دوران دفاع مقدس، با صلابت مقابل دشمن می ایستد

ملت ایران مثل دوران دفاع مقدس، با صلابت مقابل دشمن می ایستد

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه ملت ایران با عزت، صلابت و سرافرازی در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمنان ایستاد و از خاک خود دفاع کرد، اظهار داشت: امروز نیز ملت با همان ویژگی ها در برابر توطئه دشمنان می ایستد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گنبد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، سراسر مایه روسفیدی، نورانیت و افتخار است زیرا یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادند.
وی با یادآوری دوران دفاع مقدس و اینکه در آن دوران بیشتر کشورها پشتیبان عراق درجنگ با ایران بودند، افزود: در آن مقطع که کشور ما تحریم نیز بود، به تنهایی از میهن اسلامی خود در برابر دشمنان دفاع کردیم.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز نیز دشمن با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال آسیب زدن به انقلاب است ولی ملت هوشیار ایران قدرتمندتر از گذشته آمریکا، اسرائیل و کشورهای عرب منطقه را ناامید و روسیاه می کند.
وی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم با درک صحیح شرایط و با وفاداری به آرمان های انقلاب، امام راحل، شهیدان و بیعت مجدد با رهبری انقلاب و نیز در سایه انسجام و وحدت بین گروه های سیاسی و پشتیبانی از دولت، دشمن را در جنگی که به راه انداخته شکست خواهد داد.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: امروز نیروهای مسلح ایران، عزت، اقتدار و بزرگی خود را به نمایش می گذارند و ملت نیز با مشاهده آن همچنان وفادار و پشتیبان این نیروها هستند زیرا آنان مایه آرامش و امنیت کشورند.
وی در بخش نخست سخنان خود به تلاش دشمن برای کمرنگ برگزار شدن آیین های عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: با وجود این تلاش ها، با هوشیاری و بصیرت مردم و نیز هیات های مذهبی، عزاداری ها پرشورتر از سال های قبل برگزار شد.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امسال مردم با شور و شعور بالای خود یک بار دیگر وفاداری خود را به مکتب انقلاب ساز امام حسین (ع) که انقلاب اسلامی نیز نشات گرفته از آن است، نشان دادند.
وی تصریح کرد: در منطقه گنبدکاووس شیعه و اهل سنت در کنار هم مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان را باشکوه تر از قبل برگزار کردند و این مایه عزت و سربلندی اسلام و انقلاب است.
فرمانده سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور نیز در ابتدای این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان این دوران، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با سرمشق قراردادن شعار هیهات من الذله' امام حسین (ع) جانانه مقابل دشمن ایستادند و از کشور دفاع کردند.
سرهنگ اسماعیل نامنی افزود: رشادت و تجربه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، سبب ارتقای معنویت و بستری برای رشد و بالندگی کشور در حوزه های مختلف از جمله حوزه دفاعی و نظامی شده است.
وی اضافه کرد: نیروهای مسلح ما در ساخت تجهیزات نظامی، انواع شناور و موشک خودکفا شده اند و با اقتدار و آمادگی کامل از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی در برابر همه دشمنان و معاندان دفاع می کنند.
درپایان این مراسم که با مداحی و اجرای نمایشی از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس همراه بود، یگان های پیاده و زرهی نیروهای مسلح مستقر در گنبد از مقابل جایگاه رژه رفتند.
دراین مراسم علاوه بر معاون استاندار و فرماندار ویژه، اعضای شورای تامین و برخی مسئولان گنبدکاووس، جمع زیادی از خانواده معظم شاهد، ایثارگر و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 479
  • کد خبر : 50834