عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد نخستین دهکده توریستی گیاهان دارویی در گرگان

صفوی فرماندار گرگان خبر داد :

ایجاد نخستین دهکده توریستی گیاهان دارویی در گرگان

ایجاد نخستین دهکده توریستی گیاهان دارویی در گرگان

نخستین دهکده گیاهان دارویی شهرستان گرگان با مشارکت دهیاری ،پیشنهاد بخشدار مرکزی و دستور فرماندار گرگان در روستای کفشگیری از روستاهای بخش مرکزی شهرستان گرگان احداث می شود . 

ابوالقاسم صفوی طی بازدیدی ازمحوطه اطراف آب بندان این روستا گفت: با توجه به ظرفیت این روستا در تولید گیاهان دارویی ،طرح ایجاد دهکده تولید و فروش این گیاهان سهم عمده ای دراشتغالزایی منطقه خواهد داشت و ازدهیار و اعضای شورا خواست تا مراحل طراحی ،ایجاد ،گفت و گو وآماده سازی جامعه محلی را برای جلب مشارکت در اجرای آن را در اسرع وقت انجام دهند. 

او همچنین با بیان اینکه کفشگیری سابقه درخشانی درجلب مشارکت روستاییان این منطقه را دارد گفت :ظرفیت ها و همچنین توانمندی های روستاییان در این منطقه نشان میدهد این طرح میتواند موفق عمل کند و ما انشالله در فرآیند،کاشت،داشت ،برداشت وفروش این محصول شاهد اشتغال زایی قابل توجهی در روستا های اطراف هستیم. 

صفوی ادامه داد : بی شک تحقق هر طرحی درگرو میزان مشارکت و همراهی عمومی و همچنین تسهیلگری و همکاری دستگاه های ذیربط است . 

در این بازدید خانم آبشناس معاون عمرانی فرمانداری گرگان ، ترابی بخشدار مرکزی گرگان ،دهیار روستا ، اعضای شورای شهرستان و اعضای شورای روستای کفشگیری و مدیران بنیاد مسکن نیز ،فرماندار را همراهی میکردند . 

همچنین هفت هکتار از زمین جنب آببندان کفشگیری برای احداث این طرح در نظر گرفته شد، که با هماهنگی با اداره منابع طبیعی ، یک هکتار آن به ساخت کلبه های چوبی ،اقامتی و سایت پذیرایی ،پارک کودکان ،با رویکرد بوم گردی و شش هکتار دیگر به دوازده قطعه نیم هکتاری برای کشت گونه های گیاهان دارویی درنظر گرفته شد .



ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 518
  • کد خبر : 51822