عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانها از دستاوردهای بهداشت‌و درمان است

معاون وزیر بهداشت در مراسم کلنگ زنی بیمارستان گالیکش؛

جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانها از دستاوردهای بهداشت‌و درمان است

 

جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانها از دستاوردهای بهداشت‌و درمان است

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر در بحث حفاظت مالی در حوزه سلامت و درمان، دستاوردهای چشمگیری از جمله کاهش پدیده زیرمیزی و جلوگیری از ارجاع بیماران به بیرون از بیمارستان داشته ایم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، ابراهیم گلمکانی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بیمارستان 91 تختخوابی اظهار داشت: درمان بسیاری از بیماری‌های موجود هزینه هنگفت دارد و حوزه سلامت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های آن را تقبل کند و در این مسیر باید خیرین و سمن‌ها ما را همراهی کنند.

وی با اشاره به اهدای زمین بیمارستان گالیکش توسط خیر، افزود: استان گلستان پتانسیل خوبی برای کمک و همراهی خیرین در حوزه سلامت دارد و امید داریم مسئولان با استفاده از این ظرفیت بتوانند اقدامات خوبی انجام دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این بیمارستان با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و اعتبارات ماده 37 احداث خواهد شد و امید داریم در یک یا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: حفاظت مالی از بیماران، افزایش و ارتقای کیفیت خدمات و افزایش دسترسی به خدمات 3 هدف طرح تحول سلامت است که خدمت‌رسانی به شهرستان گالیکش در قالب ساخت بیمارستان همان افزایش دسترسی مردم به خدمات است.

گلمکانی گفت: در حال حاضر دشمن بیش از اینکه جنگ اقتصادی در کشور راه بیندازد، به دنبال جنگ روانی و ایجاد روحیه ناامیدی مردم  است.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما قبل از هر چیز نیاز به امید و همبستگی و روحیه نشاط در جامعه داریم که خوشبختانه در این منطقه با وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف شیعه و سنی، روحیه همدلی و وحدت وجود دارد که قابل ستایش است.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در مراسم کلنگ زنی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش گفت: تجهیز و ساخت بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش 65 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سالهای آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

فاضل در ادامه اظهار داشت: خیر و نیکوکار گالیکشی به نام حاج غلام خسروی که چندی پیش دارفانی را وداع گفت، در سال گذشته 30 هزار متر مربع از اراضی خود را برای احداث این بیمارستان اهدا کرد.

وی افزود: تلاش کردیم تا در سال گذشته با کمک و همراهی بسیار زیاد نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی،  مبلغ 5 میلییارد تومان برای بودجه سال 97 و پروژه ساخت بیمارستان گالیکش تخصیص دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطر نشان ساخت: این بیمارستان در 4 طبقه و در فضای 10 هزار متر مربعی ساخته خواهد شد که شامل 18 تخت جراحی، 18 تخت داخلی، 18 تخت زنان،  18 تخت اطفال،  6 تخت ccu و تخت های ویژه کودکان و زایمان طبیعی، 8 تخت دیالیز و 20 تخت اورژانس خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: بخش هایی چون آزمایشگاه،  سی تی اسکن،  رادیولوژی تخصصی و غیره نیز در این بیمارستان فعال خواهد شد. 


جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانها از دستاوردهای بهداشت‌و درمان است

 

جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانها از دستاوردهای بهداشت‌و درمان است

 

جلوگیری از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانها از دستاوردهای بهداشت‌و درمان است



ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 551
  • کد خبر : 52063