عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد برگزار می شود


دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد برگزار می شود

دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبد برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری گلستان گفت: امسال دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در روزهایچهارم تا هفتم اذر به میزبانی شهر تاریخی گنبد کاووس برگزار می شود.
ابراهیم کریمی در جلسه هماهنگی برگزاری این رخداد فرهنگی در گنبدکاووس افزود: دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین نیز در روزهای 29 آبان تا 2 آذر به میزبانی شهر گرگان برگزار می شود.
وی با یادآوری برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس در سال گذشته، برگزاری این جشنواره را بسیار خوب و از نقاط قوت این رخداد فرهنگی اعلام کرد و گفت: با توجه به این موضوع، این جشنواره در گنبدکاووس در سال های آینده نیز برگزار می شود.
کریمی تصریح کرد: امسال جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به دلیل تقارن با ایام ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت، با محوریت وحدت اقوام و مذاهب در دو شهر گرگان و گنبدکاووس برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: مهمان ویژه این رخداد بزرگ فرهنگی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور خواهد بود که در یکی از دو شهر محل برگزاری جشنواره حضور می یابد.
کریمی افزود: درصورت نهایی شدن حضور این مقام مسئول، مراسم افتتاح متمرکز 35 واحد بوم گردی روستایی گلستان به صورت ویدئو کنفرانس در یک واحد بوم گردی گنبد یا گرگان برگزار می شود.
وی با تاکید برضرورت همکاری و تعامل همه ادارات و نهادهای استان گلستان و گنبدکاووس در برگزاری با کیفیت جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، اضافه کرد: امسال این رخداد فرهنگی در سه بخش موسیقی سنتی اقوام، صنایع دستی و سوغات و گردشگری روستایی برگزار می شود.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 629
  • کد خبر : 52470