عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد


آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد

 در جلسه با حضور مهاجر مدیرکل محیط زیست ، فرماندارن شهرستان های محدوده پارک ملی و بخشداری پیشکمر و دهیاران و شوراها، مراسم و تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد.

' مهاجر' در آیین تودیع و معارفه مدیران پارک ملی گستان که در محل موزه حیات وحش پارک ملی گلستان برگزار شد، افزود: 5 قرارگاه جدید برای جلوگیری از آتش سوزی و مقابله با شکارچیان متخلف در این پارک مستقر می شود.
وی ادامه داد: برای هر یک از این قرارگاه ها یک مدیر تعیین می شود تا با امکانات جدید بتوانند در کمترین زمان ممکن در برابر اتفاقات عکس العمل نشان دهند.
مهاجر استفاده از پهباد و هم چنین تقویت نیروهای حفاظتی پارک ملی را از دیگر برنامه های محیط زیست عنوان کرد و گفت: در کنار این اقدامات باید برای ارتقای وضعیت معیشت اهالی روستاهای مجاور پارک نیز کار شود تا آنها از دست اندازی به پارک برای رفع نیازهای خود بی نیاز شوند.
وی همچنین فرهنگ سازی برای مردم را در جهت بالا بردن امنیت حیوانات را خواستار شد و گفت: باید همانند پروژه های اجرا شده توسط سازمان ملل در حمایت از محیط زیست اقدام کنیم تا مردم به جای شکار این حیوانات در قبال وضعیت آنها احساس مسوولیت کنند و به فکر آینده آنها باشند.
مهاجر همچنین به موضوع تغییر جاده سراسری پارک ملی هم اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست خواستار آن است که جاده کمربندی برای پارک احداث شود تا خودروهای سنگین از آن عبور کنند.
وی گفت: در صورت احداث جاده کمربندی ، از جاده فعلی برای تردد گردشگران استفاده خواهد شد.
مدیر کل پارک ملی گلستان در این آیین از تلاش های 13 ماهه 'جواد سلیاری' مدیر سابق این پارک، تقدیر کرد و 'سلیمان قربان زاده' را به عنوان مدیر جدید پارک ملی گلستان معرفی کرد.
'حسن خسروی' فرماندار گالیکش هم در این آیین گفت: مدیریت پارک ملی باید قانونمند و مردم مدار باشد و با مردم بگونه ای تعامل کند که بتوان از ظرفیت زیاد مردم برای حفاظت از این پارک استفاده شود.
پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقه حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع مساحت خود جای داده است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و همه ساله بر اثر تجاوزات سودجویان و بروز حوادث غیرمترقبه از وسعت این پارک کاسته شده است .

آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه رئیس پارک ملی گلستان برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1613
  • کد خبر : 5264