عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس:

هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی است

هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی است

معاون استانداروفرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با تاکید برضرورت ارتقای سرانه مطالعه در جامعه، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی دانست.
 عبدالقدیر کریمی گفت: گنبدکاووس ظرفیت بالایی درحوزه کتاب و کتابخوانی دارد که باید با تکمیل برخی زیرساخت های مورد نیاز و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام کرد.
وی از اعضای جدید انجمن کتابخانه های عمومی گنبد نیز درخواست کرد تا فعالانه در ترویج فرهنگ مطالعه درجامعه و استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین برای رفع برخی مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی اقدام نمایند.
کریمی، احداث یک مجمتع بزرگ فرهنگی چند منظوره را از نیازهای گنبدکاووس دانست و اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان می تواند در این حوزه ورود کند و این شهرستان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بخشی از هزینه مورد نیاز را تامین می کند.
علیرضا مجاهدی رئیس کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: دو کتابخانه عمومی این شهر که درچند سال گذشته غیرفعال شده بود و دو کتابخانه مشارکتی با همکاری هلال احمر و کمیته امداد، چهار کتابخانه جدید هستند.
وی با بیان اینکه با راه اندازی چهار باب کتابخانه عمومی جدید، تعداد کتابخانه های گنبد به هشت باب افزایش می یابد، اضافه کرد: هم اکنون چهار کتابخانه فعال این شهر که مجموعا 67 هزار جلد کتاب دارند، دارای 4085 نفر عضو فعال هستند.
مجاهدی راد تصریح کرد: رایزنی هایی با بخشدار مرکزی و دهیاران برای راه اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت این شهرستان انجام شده که در دستور کار اداره کتابخانه های عمومی قرار دارد.
وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی (24 تا 30 آبان) به برنامه های پیش بینی شده برای این هفته در گنبد اشاره کرد و گفت: ایجاد چندین پایگاه گلریزان کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب و کارگاه قصه گویی، برگزاری نشست های کتابخوان، شاهنامه خوانی و راهپیمایی نمادین کتاب توسط دانش آموزان از مهمترین برنامه های این هفته است.
معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان نیز دراین جلسه گفت: امروز برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و ارتقای سرانه مطالعه که بسیار پایین است، همه افراد حقیقی و حقوقی بایستی تلاش نمایند.
نعمت دیلم افزود: اداره کتابخانه های عمومی گلستان در این ارتباط با 30 اداره کل استان از جمله آموزش و پرورش برای اجرای طرح ماراتن کتاب ویژه دانش آموزان و کمیته امداد برای در اختیار گذاشتن فضای مناسب برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی تفاهم نامه امضا کرده است.
وی اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزاری جشن های گلریزان کتاب در شهرها و محلات اقدام خوبی است تا شهروندان یا ادارات و نهادها کتاب های بلااستفاده خود را به کتابخانه های عمومی اهدا نمایند.
دراین جلسه همچنین برخی اعضای انجمن کتابخانه های عمومی گنبد نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از آغاز فعالیت 40 باشگاه کتابخوانی، تجلیل از دو نویسنده، نشست با مربیان باشگاه های کتابخوان و اهدای کتاب به عنوان مهمترین برنامه های پیش بینی شده این اداره برای هفته کتاب و کتابخوانی نام برد.
تهیه و توزیع کتاب های صوتی و الکترونیکی، برگزاری نشست های کتابخوان در حوزه های مختلف باهدف تشویق مردم بویژه نسل جوان با کتابخوانی و برگزاری همایش هفته کتاب از دیگر پیشنهادهای حاضرین در این جلسه بود.

هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی است

 

هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی است

 

هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای حساس کردن افراد به مقوله کتاب و کتابخوانی است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 532
  • کد خبر : 53364