عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارائه خدمات سلامت به مناطق مرزی شمال گنبد بهتر می شود


ارائه خدمات سلامت به مناطق مرزی شمال گنبد بهتر می شود

ارائه خدمات سلامت به مناطق مرزی شمال گنبد بهتر می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: با راه اندازی مرکز شبانه روزی سلامت روستای کرند در سالجاری و ارائه خدمات درمانی و سلامت به اهالی مناطق مرزی شمال گنبدکاووس بهتر می شود.
دکتر عبدالرضا فاضل روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا گلستان در روستای کرند گنبدکاووس با بیان اینکه مرزنشینان روستاهای دهستان کرند کمتر از 40 کیلومتر با مراوه تپه فاصله دارند، گفت: ساختمان مرکز سلامت شبانه روزی روستای مرزی کرند توسط بنیاد برکت احداث شده و تا پاپان امسال به بهره برداری می رسد.
وی افزود: تمام اهالی دهستان مرزی کرند که حدود 6 هزار نفر بوده و از مناطق محروم استان گلستان به شمار می روند، علاوه بر قرار گرفتن درحوزه مطالعات مرکز کوهورت (تحقیقات سرطان مری و معده) درحوزه بهداشت نیز دارای پرونده الکترونیک بوده و نظام ارجاع در آن اجرا می شود.
وی با تاکید برضرورت ارائه خدمات بیشتر به مردم مناطق مرزنشین گلستان، تصریح کرد: در صورت امکان راه اندازی بیمارستان صحرایی در این مناطق که سالی یک بار انجام می شود، بایستی به صورت فصلی برپا شود.
سیدحسین علوی مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان نیز در این مراسم گفت: آستان قدس رضوی علاوه بر ترویج معارف اسلامی، رسیدگی به مناطق محروم را نیز مورد توجه قرار داده که راه اندازی کانون های سلامت رضوی از آن جمله است.
ششمین بیمارستان تخصصی صحرایی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه نینوا گلستان که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی این استان و آستان قدس رضوی راه اندازی شده، با حضور 120 نفر از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران از امروز تا هشتم آذر به مردم دهستان کرند خدمات درمانی رایگان ارائه می کند.
در این بیمارستان صحرایی، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در 14 رشته داخلی، عفونی، قلب، اطفال، زنان، جراحی، چشم پزشکی، ارتوپدی، پوست، نورولوژی، رادیولوژی، داندانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب، طب سنتی، سونوگرافی و بینایی سنجی خدمات ارائه می کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 439
  • کد خبر : 53971