عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان؛

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر با حضور "محمدولی روزبهان" رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ، "سید رسول حسینی" فرماندار ، ائمه جمعه شیعه و سنی، قدرت عابدی مدیرکل بودجه استان، معاونین فرماندار ، بخشداران و شهرداران و اعضای شورای تامین و شورای اداری در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر؛ سید رسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر در این جلسه اظهارداشت: شهرستان آزادشهر دارای 2 هزار و 520 معلول است که بیش از 100 نفر از این معلولان دارای تحصیلات عالیه و بیکار هستند و تنها یک نفر از این افراد جذب کار شده است.
وی افزود: مناسب‌سازی محیط داخلی و اماکن عمومی شهرستان نیازمند اعتبارات ملی و استانی است و امید داریم در این حوزه مساعدت انجام شود.
فرماندار شهرستان آزادشهر بیان داشت: پروژه‌های مهم و اولویت‌دار شهرستان تامین آب شرب بهداشتی و بهسازی و آسفالت جاده آزادشهر به شاهرود است. متاسفانه آزادشهر سهمی از پروژه سد نرماب در آبرسانی به شهرستان ندارد. تلاش داریم تا خط انتقال آب شرب از رامیان به آزادشهر انجام شود و همه زیرساخت‌های آن آماده است.
وی ادامه داد: احداث سایت پرتودهی گاما، شهرک گلخانه‌ای و کشت و تولید گیاهان دارویی به ویژه زعفران از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان است که در توسعه، اشتغال و صادرات نقش بسزایی دارد.
حسینی گفت: ایجاد مرکز مطالعات هواشناسی کشاورزی و ایستگاه هواشناسی از مطالبات جدی شهرستان است. مجوز این مرکز و ایستگاه اخذ شده و در حال رایزنی تهیه زمین مناسب هستیم. بعد از تهران و مشهد، آزادشهر سومین شهر کشور در زمینه احداث مرکز مطالعات هواشناسی کشاورزی است.
در ادامه محمد ولی روزبهان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به محدودیت منابع مالی در کشور و استان گلستان اظهارداشت: با توجه به کمبود منابع مالی پروژه‌هایی انتخاب شدند که برای توسعه و پیشرفت گلستان تاثیرگذار باشند و بخشی از این پروژه‌ها در سال‌های گذشته اجرا شده باشد.
وی افزود: تلاش داریم در استان گلستان 20 هزار شغل ایجاد کنیم که تاکنون حدود 13 هزار شغل ایجاد شده و با ایجاد این 20 هزار شغل در گلستان بخش عمده‌ای از مشکلات معیشتی مردم حل می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان بیان داشت: استان گلستان دارای منابع انسانی، خدادادی و دیگر قابلیت‌ها است که با مدیریت صحیح و تدبیر می‌توان به پیشرفت و توسعه خوبی دست یافت.
وی خاطرنشان کرد: استان گلستان در زمینه تولید گوشت، گندم، دانه‌های روغنی رتبه‌های نخست در سطح کشور دارد اما میانگین درآمد سرانه استان 50 درصد میانگین سرانه کشور است که بسیار ناراحت‌‌کننده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ابراز کرد: مدیران باید فرصت عمر مدیریت را قدر بدانیم و با امکانات فعلی و شرایط کنونی بهترین تصمیمات را برای رشد و توسعه استان بگیریم.
وی گفت: با توجه به محدودیت منابع در هر شهرستان یک تا 2 پروژه مهم را شناسایی می‌کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی و یا واگذاری به بخش خصوصی آن را به بهره‌برداری برسانیم.
روزبهان درباره پروژه‌های شهرستان آزادشهر بیان داشت: جلسه تخصصی با فرماندار و مدیران مرتبط برگزار می‌شود تا پروژه‌ها به لحاظ اهمیت و تخصیص منابع مورد بررسی قرار گیرد و سپس در ردیف پروژه‌های مهم استان در نظر گرفته شود.
 
 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 530
  • کد خبر : 54335