عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صندوق کارآفرینی امید ازتولید و فروش صنایع دستی حمایت می کند


صندوق کارآفرینی امید ازتولید و فروش صنایع دستی حمایت می کند

صندوق کارآفرینی امید ازتولید و فروش صنایع دستی حمایت می کند

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرد: این صندوق برای راه اندازی مراکز تخصصی تولید و فروش صنایع دستی هنرمندان در استانهای مختلف از جمله گلستان حمایت مالی و تسهیلاتی می کند.
اصغر نورالله زاده در کارگاه توانمندسازی فعالان رودوزی سنتی (سوزن دوزی) استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: حوزه صنایع دستی از ظرفیت های خوب برای ایجاد درآمد و اشتغال است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی، گلستان را از استان های با ظرفیت بالا در صنایع دستی سنتی دانست و گفت: این استان درصورتی که محصولات متنوع صنایع دستی آن در گستره ملی معرفی شود، قابلیت تبدیل شدن به مرکز عمده تولید و فروش محصولات صنایع دستی را دارد.
نورالله زاده اضافه کرد: صندوق کارآفرینی آمادگی دارد با انعقاد تفاهم نامه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، از راه اندازی مراکز تخصصی تولید و بازارچه فروش صنایع دستی و افرادی که غرفه های این بازارچه را بخرند، حمایت تسهیلاتی نماید.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه توانمند سازی فعالان حوزه رودوزی سنتی گلستان که توسط صندوق کارآفرینی امید با همکاری میراث فرهنگی این استان برگزار شد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه و نمایشگاه جانبی آن، توان افزایی هنرمندان و آشنایی آنان با بازار فروش محصولات این بخش است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در بحث توان افزایی هنرمندان سوزن دوزی سنتی باید به سه حوزه شامل ایده پردازی برای ایجاد تنوع محصول متناسب با ذائقه مشتری و بازار، کاربردی کردن محصول و مهارت افزایی هنرمندان توجه شود.
نورالله زاده گفت: امروز صنایع دستی برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی باید متناسب با نیاز مشتری و بازار تولید شود و دراین بخش باید آن را کاربردی نماییم تا برای تولید دیگر محصولات مانند کیف، کفش و پوشاک از سوزن دوزی نیز استفاده شود.
وی افزود: برای کاربردی کردن سوزن دوزی سنتی باید مراکز تخصصی طراحی و تولید ایجاد شود که دراین بخش صندوق کارآفرینی امید حمایت تسهیلاتی لازم را انجام می دهد.
نورالله زاده با اشاره به اینکه گلستان استانی گردشگر پذیر بوده و در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) قرار دارد، پیشنهاد کرد: این استان هر ساله جشنواره هنرهای دستی سنتی را در گستره ملی برگزار کند.
وی گفت: این صندوق نیز آمادگی دارد به برترین های این جشنواره که توسط هیات داوران متشکل از هنرمندان با سابقه صنایع دستی انتخاب شوند، درحوزه ایده، طراحی و تولید برتر هدایای نفیسی اهدا نماید.
دراین مراسم که مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه این شهرستان حضور داشتند، از تعدادی هنرمند برتر صنایع دستی (سوزن دوزی سنتی) این استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

 

صندوق کارآفرینی امید ازتولید و فروش صنایع دستی حمایت می کند

 

صندوق کارآفرینی امید ازتولید و فروش صنایع دستی حمایت می کند

 

صندوق کارآفرینی امید ازتولید و فروش صنایع دستی حمایت می کند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 435
  • کد خبر : 55327