عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری ستاد گرامیداشت هفته زن و مقام مادر

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله برگزار گردید:

برگزاری ستاد گرامیداشت هفته زن و مقام مادر

برگزاری ستاد گرامیداشت هفته زن و مقام مادر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری؛ ستاد گرامیداشت هفته زن و مقام مادر به ریاست شیرنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری برگزار گردید.
در این جلسه شیرنگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری افزود: وجود مقدس و نازنین بانو حضرت فاطمه (س) مایه افتخار و مباهات برای همه زنان و جهانیان است لذا الگوگیری از این شخصیت کامل و بی بدیل برای زنان می تواند مایه آرامش و سعادت در زندگی باشد به همین خاطر معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) روز زن و تجلیل از مقام شامخ مادر را در مقارن با روز ولادت سراسر نور این بانوی بزرگ تاریخ قرار دادند.

 

وی در ادامه از زنان تاریخ سازی همچون حضرت مریم (س)، حضرت ساره همسر حضرت ابراهیم و آسیه همسر فرعون نام برد و نقش آنها را در جریان سازی های فکری در زمان پیامبران خود تشریح نمود و مطالعه و تحقیق در سرگذشت زنان اسوه ای که در قرآن نام آنها ذکر شده است را روشن کننده بسیاری از حقایق دانست.

 

شیرنگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری در ادامه جلسه گفت: اسلام به زن نگاه خلیفه الهی دارد و از این رو به زن توصیه میکند گوهر وجودی خود را حفظ کند و آنرا به آسانی و ارزان معامله نکند .

 

وی گفت: در هیچ دینی نداریم که به زن اینگونه نگاه ویژه شده باشد و مورد کرامت و عزت قرار گیرد . امروزه بسیاری از کشورهای که مدعی حقوق برابر زن و مرد هستند خود در بسیاری از موارد زنان جامعه خود را مورد بی حرمتی و اهانت و خشونت قرار می دهند و بسیاری از حقوقی که زن در اسلام از آن برخوردار گردیده را موجب خطر برای خود احساس می کنند.

 

وی در ادامه گفت: بحق زنان مملکت ما دین خود را نسبت به انقلاب و پاسداری از ارزشهای والای آن پرداخته اند و همچنان در این صحنه و عرصه جلوتر از مردان حرکت میکنند و راهپیمایی یوم الله بیست و دو بهمن چند روز گذشته خود نشان دهنده این مسئله بود که بحمد الله زنان جامعه ما همچنان پای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود همه تهدیدها و تحریم های بیگانه گان ایستاده اند.

 

در ادامه جلسه خانم مهاجر کارشناس امور بانوان و خانواده فرمانداری با تقدیر از بانوان ستاد دهه مبارک فجر افزود: ستاد گرامیداشت میلاد با سعادت مادر امامت و همسر ولایت حضرت فاطمه صدیقه (س) در نظر دارد برنامه های متنوع و تاثیر گذاری را با استفاده از ظرفیت کلیه ادارات و نهادها و سمن های مردمی در سطح شهرستان برگزار کند که برای ایجاد این فضا لازم است همه شما عزیزان پای کار باشید تا بتوانیم انشاء الله برنامه های خوبی را در سطح شهرستان اجرا نمائیم.

 

وی سپس از تشکیل شورای راهبردی زنان شهرستان با عضویت زنان فعال در عرصه های مختلف اجتماعی فرهنگی اقتصادی و سیاسی و .. در بررسی مسائل و مشکلات و چالشهای حوزه زنان از منظر کارشناسان فن خبر داد و گفت : اتاق های فکر شش گانه نیز با دبیر دستگاههای اجرایی و نظارت امور بانوان فرمانداری از برنامه های مدون دفتر امور بانوان در سال 98 می باشد.

برگزاری ستاد گرامیداشت هفته زن و مقام مادر

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .