عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در جامعه نهادینه کنیم

فرماندار شهرستان آق قلا در نشست با پیمانکار پسماند:

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در جامعه نهادینه کنیم

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در جامعه نهادینه کنیم

فرماندار شهرستان آق قلا گفت:فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر"در نشست با پیمانکار پسماند خشک که ظهر امروز دوشنبه ششم اسفند ماه در محل دفتر فرماندار برگزار شد،یکی از اساسی ترین راههای کاهش معضلات زیست محیطی در سطح شهرستان را آموزش،فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی و سازمانهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست دانست و گفت:توجه به مديريت صحيح پسماند و استفاده از روشهاي علمي و نوين دراين زمينه يكي از امور زيربنايي جهت توسعه هر منطقه است.

فرماندار شهرستان آق قلا به جمع آوري زباله هاي روستايي با مديريت دهياران در روستاهاي شهرستان اشاره کرد و افزود:هدايت صحيح و برنامه ريزي جهت بازيافت زباله ها نيازمند طرح جامعي است كه با تدوين طرح مديريت پسماند شهرستان عملي خواهد شد.

وی به لزوم مشارکت آموزش و پرورش را در طرح حفاظت و پاکسازی محیط زیست اشاره نموده و بیان داشت:آموزش پرورش می تواند با مدیریت مدارس و آموزش دانش آموزان و اولیا مربیان در زمینه بسته بندی درست و تفکیک زباله از یکدیگر و انتقال آن در ساعت مقرر از شبانه روز به سطل های زباله نصب گردیده در معابر شهر زمینه ساز این اقدام فرهنگی باشد.

"ضمیر"با بیان اینکه با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع می‌توان مضرات پسماندها را کاهش داد،تصریح کرد:پیشرفت جوامع و ماشینی شدن زندگی‌های امروزی نقش بسیار مهمی در افزایش زباله‌های شهری و صنعتی دارد که دفع بهداشتی آن باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

گفتنی است در نشست امروز،"کوروش آهنگری"معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و "اماندردی کلته"شهردار آق قلا نیز حضور داشتند.

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در جامعه نهادینه کنیم

 

فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را در جامعه نهادینه کنیم

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 400
  • کد خبر : 58021