عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری و دره های کلاله شد

رئیس مدیریت بحران شهرستان کلاله :

بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری و دره های کلاله شد

بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری و دره های کلاله شد

بیانی سرپرست فرمانداری کلاله در نشست با اصحاب رسانه گفت:بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری، دره ها و رودخانه های فصلی شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری;بیانی سرپرست فرمانداری کلاله در نشست با اصحاب رسانه و خبر گزاری های شهرستان کلاله اظهار داشت:مرگ یک کودک سه ساله بر اثر آواردیوار در روستای "یل چشمه" بخش پیشکمر کلاله از اتفاقات تأسف آور بارش های اخر در شهرستان بود.
رئیس مدریت بحران شهرستان کلاله در ادامه تصریح کرد:بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری، دره ها و رودخانه های فصلی شد.
وی افزود: ریزش کوه ، ورود گل و لای به جاده های روستایی علاوه بر خسارت و یا تخریب حدود ۲۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع به ابنیه های فنی مثل پل ها، جاده های مواصلاتی در این شهرستان آسیب جدی وارد کرد.
بیانی گفت:تمامی ۸۷ روستایی که دچار قطعی برق شده بودند؛ اکثرا روز اول حادثه و شش روستای باقی مانده دیروز به شبکه برق وصل شدند.
فرماندار کلاله از حل مشکلات ارتباطات در موضوع مخابراتی و فیبر نوری در ۴۸ روستا خبر داد و به آخرین وضعیت آب شرب مردم شهرستان پرداخت و گفت:سیلاب؛ آب شرب ۴۷ روستا و بخشی از شهر و دو روستای تحت پوشش را قطع کرد که خوشبختانه با تلاش های مسئولان و همراهی مردم آب شرب تمام نقاط شهری و روستاهای تحت پوشش (قوجمز و اجن یلی) همچنین ۴۱ روستای دیگر وصل و به خانه ها رسید.
وی گفت: آب شش روستا به دلیل تخریب زیر ساخت های مجتمع" همچنان قطع می باشد.
بیانی افزود:بیش از ۶۰ واحد مسکونی در سطح دچار آسیب بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شد؛ علاوه بر آن چند واحد آموزشی و فرهنگی مذهبی نیز دچار خسارت شده است.

بارش بی سابقه ۲۴۵ میلیمتر باران منجر به سیلاب در رودخانه های جاری و دره های کلاله شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 634
  • کد خبر : 59042