عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سنت حسنه درختکاری باید در کلاله فرهنگ شود

فرماندار کلاله گفت :

سنت حسنه درختکاری باید در کلاله فرهنگ شود

سنت حسنه درختکاری باید در کلاله فرهنگ شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله، نصرت برزگر در جمع رییس و کارکنان اداره منابع طبیعی کلاله افزود: اصلی ترین رسالت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری حراست از جنگل ها و مراتع و توسعه آن با استفاده از درختان بومی جنگل های هیرکانی است .
وی با اشاره به شرایط اقلیمی کلاله گفت : شهرستان کلاله با توجه به موقعیت مکانی و زمانی که در آن قرار گرفته جزوی از جنگل های هیرکانی است که در طول زمان بافت جنگلی خود را در اغلب مناطق از دست داده و اداره منابع طبیعی باید با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی شهرستان نسبت به احیای جنگل ها برنامه ریزی مدونی را در دستور کار خود قرار دهد تا مردم از ثمرات آن بهره مند شوند .

برزگر با اشاره به اهمیت درختان در ایجاد آرامش برای شهروندان گفت: با توجه موقعیت خاص جاده های کلاله باید اداره منابع طبیعی نسبت به ایجاد نوار سبز در محدوده جاده ها بویژه مسیر دو راهی به کلاله با استفاده از درختان بومی منطقه در فصل درختکاری عملکرد خوبی را از خود به جا بگذارد تا همه مردم از ثمرات آن بهره مند شوند .
فرماندار کلاله افزود:  بر اساس قانون وظیفه حفاظت از منابع ملی بر عهده اداره منابع طبیعی است و مسئولان این اداره باید در حفظ و نگهداری این منابع ملی خدادادی برنامه ریزی مدونی را همانند سند چشم انداز برای خود تدوین کند و دست متعرضان به منابع طبیعی را از این نعمت خدادادی کوتاه کند .
وی همچنین بر استفاده از پتانسیل فوق العاده دانشجویان و مهندسین کشاورزی برحفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و خواستار کوشش بیشتر این اداره در ایجاد انجمن های غیر دولتی شد .
فرماندار کلاله در ادامه بر ضرورت همکاری این اداره با دیگر نهادهای مرتبط در حوزه حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: اداره منابع طبیعی باید با تعامل سازنده و مستمر با بخشداری ها ،بنیاد مسکن و جهادکشاورزی برای حفاظت از منابع طبیعی ارتباط تنگاتنگی داشته باشد با یک برنامه ریزی منظم و مدون برای حفظ منابع طبیعی ید واحد شوند.
برزگرافزود:منابع طبیعی باید در مبارزه با زمین خواری به طور جدی و مستمر وارد صحنه شود .
فرماندار کلاله همچنین با تاکید بر غرس انواع درختان در روز درختکاری افزود:  در هفته درختکاری اداره منابع طبیعی بعنوان متولی و اجرا کننده برنامه باید در تهیه درختان از نهال های بومی منطقه شامل : بلوط،سرخدار،سپیدار،ارس،عناب،انار وحشی استفاده کند تا شاهد احیاء بافت براساس الگوی طبیعی آن باشیم .
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاله نیز در این جلسه گفت:  برای هفته درختکاری امسال در نهالستان های شهرستان تعداد زیادی نهال آماده کردیم که در این هفته در بین مردم عرضه خواهیم کرد .

فواید درختان

1- درختان هوا را تمیز می کنند 2- درختان اکسیژن تولید می کنند. 3- درختان باعث خنکی هوا در مناطق شهری می شوند. 4-درختان منابع آبی را حفظ و فرسایش خاک را کاهش می دهند. 5- بدون درختان بافت شهر نیاز بیشتری به جویبارها و کانالهای فاضلاب دارد. 6- افزایش سرعت التیام بیماران 7-کاهش آلودگی صوتی 8- محافظت در مقابل جریان های سیل در سواحل رودخانه ها 9-کاهش احتمال بیماری آسم(نفس تنگی) 10- کاهش هزینه انرژی خانه ها 11- درختان باعث افزایش سلامتی جسمانی و روانی 12-فواید ترافیکی و جاده ای درختان

 

سنت حسنه درختکاری باید در کلاله فرهنگ شود

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1074
  • کد خبر : 6684