عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

فرماندار شهرستان آق قلا:

مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

فرماندار شهرستان آق قلا در جلسه بررسی آب سد وشمگیر گفت: با توجه به کمبود بارش نزولات جوی ، امسال مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است.

" الیاس هیوه چی " با بیان اینکه بحران کمبود آب تنها مشکل شهرستان نیست ، اضافه کرد: امسال بحران کمبود آب کل کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و این معضل مختص استان ما و این منطقه نمی باشد.

فرماندار شهرستان آق قلا افزودند: بنابر اظهار کارشناسان اگر در کشوری 20% منابع آبی مصرف شود آن کشور از نظر آبی امن و اگر 40% مصرف شود نفطه بحرانی نامیده می شود در صورتیکه در حال حاضر ما داریم 85 % منابع آبی را مصرف می کنیم که این فراتر از نقطه بحرانی و نگران کننده است.

وی به راهکارهای مواجه با بحران اشاره کرد و افزود: مدیریت صحیح منابع آبی موجود، بهره برداری اصولی و صرفه جویی، راهکارهای اجباری برای حل مشکل آب منطقه است.

فرماندار شهرستان آق قلا با بیان اینکه ذخایر آب پشت سد وشمگیر نگران کننده است ، اضافه کرد: با توجه به كمبود بارندگي در سال جاري، موجودي آب سد وشمگير به شدت نسبت به سال گذشته كاهش يافته و حتی می توان گفت هیچ آبی برای بهره برداری کشاورزان وجود ندارد.

" هیوه چی " اضافه کرد:روند فعلی کمبود حتی مزارع آبزی پروری شهرستان را تحت تاثیر قرارداده که امیدواریم در روزهای باقی مانده تا پایان امسال شاهد بارش بیشتر باران در استان و منطقه باشیم.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام شیخی امام جمعه شهر انبارالوم در خصوص ضرورت توجه بیشتر به مدیریت منابع آبی در منطقه و رييس توزيع آب سد وشمگير نیز در خصوص کاهش سهم آب سد وشمگیر به دلیل کاهش حجم آب در سدهای گلستان 1 و 2 گزارش مبسوطی ارائه کردند.

لازم به ذکر است سد وشمگير در فاصله 52 كيلومتري شمال شرقي گرگان و روي رودخانه گرگانرود واقع است.

مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

 

مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

 

مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1025
  • کد خبر : 6737