عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مطالعه و کتابخوانی از شاخصه های رشد فرهنگی هر کشوری است

فرماندار رامیان :

مطالعه و کتابخوانی از شاخصه های رشد فرهنگی هر کشوری است

مطالعه و کتابخوانی از شاخصه های رشد فرهنگی هر کشوری است

 مهندس صادقلو فرماندار رامیان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان، مطالعه و کتابخوانی  را یکی از شاخصه های رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری دانست و خاطر نشان کرد: ایران به جهت داشتن تاریخ ایرانی اسلامی یکی از بزرگترین کشورها در این عرصه می باشد.

فزماندار رامیان با اشاره به سابقه تمدن چند هزارساله ایران و مراکز علمی ،فرهنگی ،دانشگاهی و کتابخانه های بزرگ آن در گذشته افزود: وجود دانشمندان بزرگی همچون ابوعلی سینا،ابوریحان بیرونی و ... در ایران نشان از علاقه فراوان ایرانیان به علم  و دانش و فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است و معجزه بزرگ پیامبر عظیم الشأن اسلام کتاب انسان ساز قرآن کریم نیز نشان دهنده توجه و اهمیت اسلام به دانش اندوزی و مطالعه می باشد.

مهندس صادقلو با اشاره به آمار پایین سرانه مطالعه اعلامی از سوی یونسکو در کشور تصریح نمود که باید فرهنگ کتابخوانی را در سطح کشور بویژه نسل جوان ترویج دهیم و خانواده به عنوان اولین بنیان تاثیر گذار در شکل گیری شخصیت و عادات هر فردی مهمترین نقش را در این زمینه دارد .

فرماندار رامیان نقش نهاد آموزش و پرورش و همچنین صدا و سیما را در ترویج فرهنگ مطالعه بعد از خانواده بسیار پر رنگ دانسته و از همه مسئولین مربوطه خواست تا با جدیت بیشتری در این خصوص فعالیت داشته باشند.

مطالعه و کتابخوانی از شاخصه های رشد فرهنگی هر کشوری است

 

مطالعه و کتابخوانی از شاخصه های رشد فرهنگی هر کشوری است

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری رامیان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : رامیان
  • بازدید : 778
  • کد خبر : 6849