عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناسایی سمن ها و ایجاد اعتماد اجتماعی وفاق را در شهرستان توسعه می دهد

فرماندار گرگان در نشست خبری با خبرنگاران :

شناسایی سمن ها و ایجاد اعتماد اجتماعی وفاق را در شهرستان توسعه می دهد

شناسایی سمن ها و ایجاد اعتماد اجتماعی وفاق را در شهرستان توسعه می دهد

 فرماندارگرگان در نشست خبری با خبرگزاریهای استان با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در شهرستان گرگان سرمایه های انسانی در لایه های پنهان وجود دارد و بر اساس سلایق و تجربیاتشان در حال تلاش و برماوظیفه است آنها را شناسایی و از لایه های درونی بیرون بکشیم و درقالب سازوکارهای قانونی در جهت توسعه شهرستان استفاده نماییم.

"یحیی خاکی" با بیان این موضوع که مهمترین و مؤثرترین عامل توسعه اجتماعی وفاق است افزود: این وفاق محصول اعتماد اجتماعی است بعنی اینکه ما باید به سرمایه های درون اجتماع اعتماد کنیم و رویکرد و نگرش مثبت رابه آنها داشته باشیم آنها نیز وفاق را ایجاد می کنند که این محصول توجه ما به این سرمایه های اجتماعی است .

وی اظهار داشت: خیلی از فعالیتهایی که دستگاه های اجرایی در حال انجام آن می باشند در حوزه ادارات نیست و اگر تشكل های اجتماعي از قبيل " هيئت هاي مذهبي" و يا " سمن ها " در کارها ورود پیدا کنند ، خروجي دو برابري خواهد داشت و باید این مورد برنامه ریزی ،هم اندیشی و اجرایی شود وما ناظر این فعالیت ها باشیم که اگر این مهم صورت پذیرد ،خروجی آن مطمئناً دوبرابرخواهد بود.

فرماندار گفت: یکی از کارهایی که در شهرستان به جد پیگیر آن هستیم شناسنامه دار کردن سمن ها وتشکل ها می باشد و در حال حاضر 17حزب سیاسی و تشکل در شهرستان شناسایی شده اند که 4حزب دارای شناسنامه و پروانه فعالیت می باشند و مابقی نیز به زودی سیر مراحل قانونی آنها انجام خواهد شد .

وي نقش هيئت هاي مذهبي را در فعاليت هاي اجتماعي بسيار مهم ارزيابي كرد و تصريح نمود: هيئت هاي مذهبي همچون سمن ها موجب توسعه اجتماعی می شوند.

خاكي نقش هيئت هاي مذهبي را در توسعه مشاركت هاي اجتماعي در مساجد و بين جوانان مذهبي بسيار مهم ارزيابي نمود و اشاره کردند: علاقه منديم هيئت هاي مذهبي هم در این دايره قرار بگيرند و نقش خود را در مسير توسعه شهرستان اجرا نمايند.

دکتر خاکی در مورد وفاق وهمدلی بین شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری بیان داشتند:در همین راستا نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر گرگان ،شهردار و نیروهای تأثیرگذار داشتیم و در همه این نشست ها تأکیدمان بر این بوده است که ما در شهرستان گرگان به دنبال آرامش وجوی دور از تنش می باشیم که مردم احساس آرامش کرده و از فعالیت هایی که انجام می شود خشنود باشند .

وی افزود: ما در روزهای پایانی سال قرار داریم وشورای شهرو شهرداري در اين روزها بايد به دنبال تصويب بودجه سال آينده و برنامه ريزي براي طرح هاي توسعه اي گرگان باشند و این مناقشات از هر دو طرف مضموم و زیبنده نیست.

فرماندار اظهار داشت : فعالیت های شهرداری حاصل سیاست گذاری درست شورا و فعالیت های اجرایی شهرداری می باشدو ما به دنبال این هستیم که در یک فضای مناسب و آرام مناقشات طرفین به نفع مردم خاتمه یابد .

وی در ادامه به برنامه محوری ،قانونمداری و پاسخگویی تأکید کرد و بیان داشت: این سه مهم درصورتی محقق می گردد که یک کمربند قوی به نام تعامل وجود داشته باشد .

دکتر خاکی افزود: اعتقاد راسخ به ولایت فقیه داشته و در استان وجود بابرکت آیت اله نورمفیدی، یک پتانسیل وبه عنوان محور وحدت می باشد و ایشان در استان توانسته اند توازن را بین اقوام و گروه های سیاسی ایجاد نمایند وهمچنین بومی بودن استاندار گلستان فرصتی است برای توسعه استان که پتانسیل بسیار خوبی است.

فرماندار در پایان به ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرده و بیان داشتند: گرگان این آمادگی را دارد که در تعطیلات نوروز با آمادگی به گردشگران و زائرین حرم امام هشتم(ع)خدمات لازم را ارائه نماید و به همین منظورجلسات متعددی در خصوص هماهنگی با دستگاه های متولی برگزار نمودیم تا بتوانیم ماندگاری مسافر را در شهر پرجاذبه گرگان هرچه بیشتر نماییم و باید معرفی خوب و کاملی در زمینه آثار و مناظر دیدنی صورت پذیرد . 

شناسایی سمن ها و ایجاد اعتماد اجتماعی وفاق را در شهرستان توسعه می دهد

 

شناسایی سمن ها و ایجاد اعتماد اجتماعی وفاق را در شهرستان توسعه می دهد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 748
  • کد خبر : 6940