عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرماندار کلاله با سرپرست انجمن گورش کشور دیدار کرد


فرماندار کلاله با سرپرست انجمن گورش کشور دیدار کرد

فرماندار کلاله با سرپرست انجمن گورش کشور دیدار کرد

صبح روز جاری فرماندار کلاله بمنظور برنامه ریزی و برگزاری مراسم گرامیداشت مختومقلی فراغی با سرپرست انجمن گورش کشور دیدار کرد .

در این دیدار که در محل دفتر فرماندار برگزار شد برزگر با اشاره به جایگاه آیین های بومی و محلی و ورزش های بومی منطقه گفت : آیین های بومی محلی کلاله پیشینه بسیار روشنی دارد .

وی افزود : مردم ترکمن آیین های سنتی بسیار غنی دارند و قومی هستند که از تاریخ کهن بسیاری برخوردار است و این فرهنگ امروز به ما رسیده و ما باید در حفظ این میراث گرانبها کوشا باشیم .

فرماندار کلاله افزود : ورزش های بومی و محلی با توجه به ارتباط تنگاتنگ آن با فرهنگ مردم افراد زیادی راب ه خود جذب میکند که این میتواند نقطه عطفی باشد در بازتولید سنت ها

برزگر با اشاره به ورزش بومی شهرستان گفت : به ورزش گورش در منطقه کم توجهی شده و باید در احیای این ورزش بومی و محلی هم گام باشیم .

بزونه سرپرست انجمن گورش کشور با شاره به اقدامات صورت گرفته در این رشته گفت : خواستگاه کشتی گورش شهرستان کلاله است و در سال های گذشته مسابقات خوبی در سطح کشوری و بین المللی در منطقه برگزار شده است .

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد تولد مختومقلی فراغی گفت : انجمن گورش آمادگی برگزاری و پذیرایی از میهمانان و ورزشکاران استان های کشور را دارد .

مسابقات ورزشی ، آیین های بومی محلی و مراسم سالگرد تولد مختومقلی فراغی از در تاریخ 17 و 18 اسفند در شهر فراغی برگزار می شود .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1170
  • کد خبر : 7578