عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدف اصلی تشکیل شورای حفاظت از منابع آب افزایش بهره وری منابع آب است


هدف اصلی تشکیل شورای حفاظت از منابع آب افزایش بهره وری منابع آب است

هدف اصلی تشکیل شورای حفاظت از منابع آب افزایش بهره وری منابع آب است

 فرماندار کردکوی گفت: هدف اصلی از تشکیل شورای حفاظت از منابع آب، افزایش بهره وری و مدیریت مطلوب بهره برداری از منابع آب است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، مجتبی جمالی در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اشاره به نقش و اهمیت آب در حیات کره زمین و انسانها گفت: آب محور توسعه هر کشوری است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به کاهش 30% نزولات جوی شهرستان در طول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، تشکیل شورای حفاظت از منابع آب را مقدمه ای برای مدیریت صحیح آبهای سطحی و زیرزمینی دانست و اظهار داشت: کم توجهی به این موضوع علاوه بر امینت غذایی؛ محیط زیست، حیات وحش را نیز تهدید می کند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه متاسفانه در طول سالهای گذشته اقدامات موثری در خصوص ساماندهی، حفظ و مدیریت مصرف آبهای سطحی و زیرزمینی صورت نگرفته است؛ از مدیریت جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان خواست نسبت به تهیه و تدوین یک استراتژی مشخص و بلندمدت در بحث مدیریت مصرف آب شهرستان اقدام نمایند. وی همچنین افزود: ضرورت ارتباط موثر دو دستگاه یاد شده؛ تبادل آمار و اطلاعات برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و میان مدت یک ضرورت است.

فرماندار کردکوی با اشاره به اینکه وضعیت مدیریت آب بندانهای سطح شهرستان کارآمد نیست اظهار امیدواری کرد: دستگاههای متولی نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف موضوع یاد شده و چاه های غیر مجاز که در سطح شهرستان وجود دارد اقدامات قانونی بعمل آورده و گزارشی را به شورا ارائه دهند.

شایان ذکر است شورای حفاظت از منابع آب ماهیانه دوبار تشکیل جلسه می دهد و اداراتی مانند بخشداری، امور آب، جهاد کشاورزی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... در آن عضویت دارند.


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 3654
  • کد خبر : 8606