عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حجاب باید در جامعه نهادینه و فراگیر شود

فرماندار بندرگز :

حجاب باید در جامعه نهادینه و فراگیر شود

حجاب باید در جامعه نهادینه و فراگیر شود

فرماندار شهرستان بندرگز گفت : حجاب باید در جامعه نهادینه و فراگیر شود .

"علی اصغر میرزایی" در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان بندرگز افزود: حجاب و عفاف و رعایت آن در جامعه برگرفته از آموزه های دینی و مذهبی است و فرهنگ سازی آن در جامعه وظیفه همه افراد است .

وی به نقش و اهمیت حجاب و تاثیر آن در جامعه اشاره کرد و گفت: حجاب ریشه در فطرت انسان دارد و باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود .

فرماندار بندرگز اظهار داشت: در امر حجاب و عفاف ادارات و نهادهای مختلفی اثر گذار هستند که در بین آنان خانواده مهمترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است .

میرزایی ادامه داد: خانواده ها در نهادینه کردن باورها و ارزشهای دینی افراد نقش اساسی را بر عهده دارند که می توان با تشکیل جلسات فرهنگی ،آنان را  به مساله حجاب حساس نمود .

وی با اشاره به نقش آموزه های دینی در رشد اخلاقی انسانی گفت: تنها زمانی می توانیم از دچار شدن به آسیب های فردی و اجتماعی مصون بمانیم که بتوانیم آموزه های الهی و قرآنی را در جامعه اسلامی عمل کنیم .

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز ، نقش روحانیون و آموزش و پرورش را در نهادینه کردن عفاف و حجاب مهم برشمرد و اظهار داشت: لازم است در قالب برگزاری گفتمان های تخصصی به این مساله پرداخته شود.

میرزایی به لزوم رعایت حجاب افراد مراجعه کننده به ادارات و نهادها اشاره کرد و گفت: در این راستا لازم است که از سوی دستگاه های اجرایی تبلیغات لازم در این رابطه به عمل آید .

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فرهنگ بد حجابی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با امر به معروف و نهی از منکر با توطئه های دشمنان مقابله کرد .

فرماندار بندرگز در بخش دیگری ازسخنان خود به وضعیت حقوق شهروندی در جامعه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نهاد و الگوی حق و حقوق انسان هاست .

میرزایی اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع نمودی ازحقوق شهروندی است و به این حقوق باید در ادارات و نهادها توجه شود .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 828
  • کد خبر : 8639