عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور فرماندار مراوه تپه در برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت نکوداشت مختومقلی فراغی


حضور فرماندار مراوه تپه در برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت نکوداشت مختومقلی فراغی

حضور فرماندار مراوه تپه در برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت نکوداشت مختومقلی فراغی

 فرماندار مراوه تپه شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی گلستان به مناسبت مراسم نکوداشت شاعر و عارف بزرگ مختومقلی فراغی حضور یافت.

تاجی در این برنامه گفت: طبق روال هر ساله هفته آخر اردیبهشت ماه مراسم بزرگداشت شاعر ایرانی و ترکمن مختومقلی فراغی در مکان آرامگاه وی که در شهرستان مراوه تپه در دشت وسیع آق توقای قرار دارد برگزار می شود.

وی افزود: مطابق سالهای گذشته هم برنامه های متنوعی در این مکان توسط فرهنگ دوستان و هنرمندان و علاقمندان به فرنگهای بومی ، سنتی و ادبی اجرا می شود که این برنامه ها شامل مسابقات ورزشی ، کشتی گورش ترکمنی ، والیبال ، موسیقی سنتی ترکمنی و شب شعر می باشد.

به گفته فرماندار، شب قبل از مراسم هم برای عزیزانی که از نقاط مختلف و شهرستانهای دیگر حضور دارند فیلم مستندی از زندگی مختومقلی فراغی به نمایش در می آید و روز جمعه هم که مراسم نکوداشت و بزرگداشت شاعر و عارف مختومقلی فراغی با حضور میهمانانی از داخل و خارج از کشور برگزار میشود که انشاء الله بتوانیم میزبان خوبی برای این عزیزان باشیم.

تاجی در پایان به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به ذکر شعری از اشعار مختومقلی فراغی در وصف این امام همام پرداخت و افزود که قویترین اعتقادات به ائمه اطهار را می توان در اشعار مختومقلی فراغی یافت.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .