عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید دنبال انگیزه در بین جوانان بود

فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس:

برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید دنبال انگیزه در بین جوانان بود

برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید دنبال انگیزه در بین جوانان بود

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان که با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های استان برگزار شد، گفت: برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید به دنبال ایجاد انگیزه در جامعه خصوصا بین جوانان بود.
مهندس حمیدی افزود: استفاده از فضاهای تفریحی و توریستی، رنگ آمیزی مناسب فضای کتابخانه ها و ... به گسترش فرهنگ کتاخوانی کمک می کند.
وی به احداث کتابخانه در روستای آق آباد گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: از ظرفیت خیرین و دوستداران کتاب در شهرستان می توان برای ساخت و تجهیز کتابخانه ها در مناطق روستایی استفاده کرد.
رضا قوانلو سرپرست اداره کل کتابخانه های استان گلستان نیز افزود: به منظور بررسی علل اقبال کم مردم خصوصا جوانان به مطالعه کتاب در استان گلستان، پرسشنامه ای آماده شده و ظرف 10 روز آینده در سطح شهرستانها توزیع می شود.
وی گفت: پس از جمع آوری پرسشنامه های توزیع شده، می توان به علل گرایش کم مردم خصوصا جوانان به مطالعه کتاب در استان گلستان پی برد و برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه برنامه ریزی کرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های استان گلستان با بیان اینکه مشکلی برای ساخت و یا تجهیز کتابخانه ها وجود ندارد، افزود: ساختن کتابخانه های جدید و یا تجهیز آنها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه باید عوامل گرایش جامعه به کتابخوانی را پس از این نظرسنجی در جامعه مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی شود.
قوانلو در خصوص پرداختی های نیم درصد از شهرداری ها گفت: بر اساس قانون تمام درامدهای شهرداریها بجز وام ها مشمول پرداخت نیم درصد به انجمن های کتابخانه های شهرستان است.
به گفته وی، از آغاز اجرای این مصوبه در سال 83 تاکنون شهرداری گنبدکاووس 255 میلیون تومان و شهرداری اینچه برون نیز 25 میلیون تومان به انجمن کتابخانه های این شهرستان بدهکار می باشد ضمن اینکه شهرداری گنبدکاووس در سال 93- 152 میلیون تومان و شهرداری اینچه برون نیز 2 میلیون تومان به حساب این انجمن واریز کرد.
وی با تبریک کسب رتبه سوم از سوی گنبدکاووس در انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: برای شرکت در انتخاب پایتخت کتاب در آینده نمی توان با شاخص های سال گذشته انتخاب شد بلکه باید از الان با ارائه نظرات و پیشنهادهای کاربردی بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت

برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید دنبال انگیزه در بین جوانان بود

 

برای افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید دنبال انگیزه در بین جوانان بود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 769
  • کد خبر : 9052