عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در بخش سیجوال برگزار شد


جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در بخش سیجوال برگزار شد

جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در بخش سیجوال برگزار شد

 جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در بخش سیجوال با محوریت زکات و اعیاد شعبانیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، شیرنگی معاون فرماندار ترکمن در این جلسه گفت: انتخابات از بارزترین و شاخص ترین مصادیق فعالیت سیاسی است انتخابات نقطه حساس و مهمی برای هر کشوری است و از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح است، افزود: انتخابات بزرگترین و موثرترین نماد دموکراسی است و از اهمیت فراوانی برخوردار است انتخابات باعث می شود که مردم در سرنوشت خود و اداره حکومت شریک می شوند و مشارکت می کنند. مشارکت مردم برگ برنده نظام برای مقابله با دشمنان است.

وی عنوان کرد: نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری دارای پیام و مضامین مختلف است و بمعنای واقعی کلمه کلیدواژه و راهکار هر سال محسوب می شود.

معاون فرماندار با بیان اینکه تلاش برای برگزاری انتخابات سالم و فارغ از تنش های سیاسی از مهمترین ماموریتهای ما در سالجاری می باشد، اظهار داشت: مردم 36 سال در صحنه بودند و در تمام مناسبتها تکلیف خود را به نحو احسن انجام داده اند امسال هم با حضور در صحنه به تکلیف خود عمل کرده برگ زرین دیگری خواهند ساخت.

شیرنگی در موضوع زکات گفت: زکات به سهمی اطلاق می شود که انسان مومن از مال خود به فقرا می پردازد. پرداخت زکات باعث افزایش مال، برکت مال و موجب تزکیه و پاکی روح ایشان می شود.

وی افزود: در قرآن از زکات در کنار نماز یاد شده است یعنی رابطه انسان با خداوند از طریق نماز و زکات برقرار می شود همراهی این دو با هم به لحاظ اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در قرآن و روایات و احادیث از جایگاه خاصی برخوردار است زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد. ذکر زکات و نماز نشانه جامعیت اسلام و همه جانبه نگری دین مقدس اسلام است.

معاون فرماندار اضافه کرد: امروزه دنیای اسلام بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به انسجام دارد متاسفانه اتفاقاتی در سطح منطقه و کشورهای مسلمان اطراف ما صورت می گیرد که خوشایند مسلمانان نیست.

جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در بخش سیجوال برگزار شد

 

جلسه هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در بخش سیجوال برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .