عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهرستان علی آباد کتول


برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهرستان علی آباد کتول

برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهرستان علی آباد کتول

به مناسبت هفته میراث فرهنگی و اهمیت مقوله حفاظت از آثار تاریخی با هدف فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه و همچنین نزدیکی و تعامل با بخشداریها ، دهیاریها و شورای اسلامی روستاهای شهر فاضل آباد ، تور آشنایی با آثار تاریخی با حضوراحمد تجری مفردفرماندارشهرستان علی آباد کتول، انجمن گردشگری ورزشی استان و مدیران شهرستان برگزارشد.

احمد تجری مفرد در محل حسینیه روستای الستان که محل تجمع پایانی مراسم بوده است میراث فرهنگی را امانت گذشتگان خواند و همه دستگاهها و ادارات و علی الخصوص آحاد مردم جامعه را در راستای حراست و حفاظت از آن را مسئول خواند.

یاسر قندهاری مدیر میراث فرهنگی شهرستان در ادامه هدف از برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهرستان را فرهنگ سازی در مقوله حفاظت از آثار تاریخی دانسته و در پایان از همکاری و مساعدت اعضای انجمن گردشگری و ورزشی استان و فرمانداری ، بخشداران مرکزی و کمالان ، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه پاسداران شهرستان و دیگر ادارات شهرستانی و همچنین شوراهای اسلامی 13 روستای دهنه محمد آباد کتول تقدیر و تشکر نمود .

این مراسم که با همت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آباد کتول و بخشداری کمالان برگزارگردید تعداد 60نفر از علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی از آثار های چون پل فاضل آباد ، آسیاب آبی محمد آباد کتول ، تپه کله بست ، قبرستان باستانی مایان ، بافت تاریخی و بومی محلی روستاهای چلی سفلی و مایان ، حمام های خزینه ای غریب آباد ، چلی ، الستان بازدید بعمل آوردند .

قرائت میثاق نامه و پیمان با سازمان میراث فرهنگی در راستای حفظ و حراست از آثار تاریخی در محل یادمان شهدای گمنام روستای الستان مراسم پایانی این تور و نشست یکروز بوده است.

 برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهرستان علی آباد کتول

 

برگزاری تور آشنایی با آثار تاریخی شهرستان علی آباد کتول

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .