عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری ستاد احیای زکات در شهرستان علی آباد کتول


برگزاری ستاد احیای زکات در شهرستان علی آباد کتول

برگزاری ستاد احیای زکات در شهرستان علی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول، ستاد احیای زکات شهرستان علی آبادکتول با حضور زنگانه معاون فرماندارعلی آباد کتول، موسوی امام جمعه شهرستان، باغبانی مدیرکل کمیته امداد استان و مسولین ادرات ونهادهای دولتی در محل دفتر امام جمعه شهرستان علی آبادکتول برگزارشد.

محمدجوادزنگانه معاونت فرمانداری شهرستان علی آبادکتول گفت:ستاد زکات شهرستان علی آبادکتول در سال گذشته در سطح استان و کشور رشد چشم گیری داشته که جا دارد ازحمات بی دریغ تمام عزیزان ستاد احیا زکات شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود؛امسال امیدواریم با همکاری ستاد زکات شهرستان و تمامی پتانسیل ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی،حوزه مقاومت بسیج،و اعلمای اعظم مدیریتی قوی لنجام پذیردو سیکل آموزشی اثرات پرداخت نکردن زکات در بین کشاورزان بیشتر تبلیغ گردد تا بتوانیم نسبت به گذشته رشد چشمگیری در این امر مهم داشته باشیم.

حجت السلام موسوی امام جمعه اظهارداشت:امر زکات امری الهی و موجبات اعمال نیک در این دنیا و در آخرت است و باید به این مقوله توجهی ویژه کرد.

وی تصریح کرد؛ما در ۹۲ یک میلیارد وچهارصد تومان زکات دریافت کردیم و خوشبختانه در سال۹۳ حدود ۳ میلیارد تومان زکات دریافت کرده ایم و برآورد ما در سال ۹۴ بر ۴ میلیارد تومان باشد.

حجت الاسلام موسوی افزود:ماهیت زکات برطرف کردن مشکلات معیشتی نیازمندان است و اصولا دادن زکات گره گشایی در کار فقراست.

پیمانی نماینده جهادکشاورزی در این مراسم گفت:امسال در سطح شهرستان علی آبادکتول ۲۸هزار۲۶۵هکتار گندم کشت شده است که از این میزان ۲۳هزار۷۶۵هکتار آن با آب ۴ هزار۵۰۰هکتارآن دیمی بوده است،که امیدواریم با بارندگی های به موقع امسال چیزی حدود۸۲هزار۵۰۰ تن گندم جمع آوری گردد،که بااین مفدار محصول در آمد ناخالص کل شهرستان۹ میلیارد و ۹۰۰تومان و درآمد خالص شهرستان ۸میلیاردو۵۰۰ میلیون وهمچنین مقدار ۳هزار و۲۳۵هکتار زمین هم در کل شهرستان زیر کشت محصول جو رفته که تاکنون ۳هزار۵۰۰تن جو جمع آوری شده وحدود۹۹۰میلیون تومان نسیب کشاورزان ما خواهدشدکه با وجود این آمار امیدواریم پرداخت زکات درشهرستان رشد چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در ستاداحیای زکات شهرستان علی آبادکتول گفت:در سال ۹۲ چیزی حدود ۲۰میلیاردتومان و سال ۹۳ چیزی حدود ۳۲ میلیاردتومان زکات جمع آوری شده که رشد ۱۲هزارمیلیاردی داشته است.

وی تصریح کرد:امسال باتوجه به کاهش آب اما باران های به موقع و چشم گیری داشتیم که امیدوایم تولید بالایی داشته در صورتی که سال گذشته چیزی حدود ۸۰هزار هکتار از زمین های زیرکشت گندم های ما اصلا درو نشده بودنداما رشد چشمگیری در پردخت زکات داشتیم ،که امسال با فراوانی این همه نعمت رشد زکات باهمکاری کشاورزان عزیزستودنی خواهدبود.

باغبانی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه زکات یک فریضه الهی است اما بدلیل خوب انتقال نشدن فریضه زکات در سالهای گذشته بجز یک عده افراد متدین به این فریضه جامعه عمل نپوشیده بودن مابقی توجه کمی این موضوع کرده بودنداما الان چندین سال است به دستور مقام معظم رهبری تبلیغات جامعی در این زمینه صورت گرفته که به جایگاه خود بعنوان یک تکلیف الهی همانند نماز و روز قرار گرفته است،باتوجه به این تبلیغات اما هنوز عده ای نمیدانند که زکات چطور و به چه چیزهایی تعلق می گیرد و اکثرا فقط فکر می کندد به گندم زکات تعلق میگیرد،اما مصادیق زکات بیشتر از گندم است و به همه محصولات بجز سبزیجات زکات حتی زکات مستحب تعلق می گیرد،اصل زکات بنا به استناد و احادیث قرآنی به فقرا تعلق می گیرد اما در بعضی شهرستان ها ۸۰درصد به فقرا و الباقی صرف امور عمران آبادی مساجد و … صورت می گیرد.

وی همچنین عنوان کرد؛باتوجه به تقارن پرداخت زکات امسال با ماه مبارک رمضان امیدواریم پرداخت کامل و سریعتر صورت پذیرد که بتوانیم از بیست شعبان زکات جمع آوری شود تا بتوانیم سبد کمکی خانواده های تحت پوشش راقبل از ماه رمضان به خانواده ها برسانیم.

باتوجه به کمبود امکانات و محدودیت بودجه ما نتوانستیم همه افراد نیازمندرا تحت پوشش قرار دهیم و امیدواریم با پرداخت زکات به این عزیزان کمک های انجام گیرد،لذا لازم است که همه دستگاه های مربوطه دست به دست هم دهند تا احکام زکات بین مردم وبه درستی تبلیغ گردد.

باغبانی در پایان گفت؛از پراکندگی جمع آوری زکات باید پیشگیری کرد،زکات باید در دبیرخانه زکات جمع آوری شود و هرجا که نیاز به زکات دارد باید ازطریق دبیرخانه زکات صورت بپذیرد.

 

برگزاری ستاد احیای زکات در شهرستان علی آباد کتول

 

برگزاری ستاد احیای زکات در شهرستان علی آباد کتول

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .