عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان برگزار شد


دومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان برگزار شد

دومین جلسه شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان برگزار شد

دومین جلسه شورای راهبردی،فرهنگی واجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان باحضور دکترطه هاشمی معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، تجری مفردفرماندارشهرستان علی آباد کتول ومسئولین مرتبط در محل دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول برگزارشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عدم تامین نیازهای فرهنگی جامعه موجب می شودکه مردم به استفاده از برنامه های ماهواره ای روی می آورند لذا لازم است که در توسعه برنامه های حوزه فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشیم که این راه مبارزه با آسیب های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید طه هاشمی، افزود: بارور کردن ارزشها و اندیشه ها و آمیخته کردن ارزشهای جامعه با ارزشهای اصیل قرآنی و ارزشمند اسلامی یک رسالت دینی است که باید نسبت به آن بیشتر توجه شود.

وی افزود: نهادینه کردن ارزشها در جامعه رسالت انبیاء است و آراستگی و نماد انسانی نیز به زیبایی های اخلاقی و ارزشهای انسانی اوست و اگر اینچنین نباشد انسان نمی تواند جانشین خدا بر روی زمین باشد.

حجت الاسلام هاشمی اذعان داشت: انسان باید از لحاظ توانمندی ها تمام پارامترهای و ارزشهایی را که نمادی از ویژگی های خداوندی است را در خود داشته است.

وی همچنین اظهار داشت: وقتی خداوند انسان را بر اساس عوامل الهی و ارزشهای واقعی شکل داده است تداوم آن نیز باید بر اساس همان ارزشهای الهی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مشکل ما در واقع در دانشگاهها نیست، بلکه از خانه ها، مدرسه ها و دبیرستانهاست، زیرا در این شرایط سنی است که فرد شخصیتش شکل می گیرد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به وجود ماهواره در خانه ها و استفاده خانواده ها از برنامه های غربی، تصریح کرد: وقتی ما در بخش های فرهنگی نمی توانیم نیازهای مردم را تامین کنیم، دچار آسیب می شویم و مردم به استفاده از برنامه های ماهواره ای روی می آورند لذا لازم است که در توسعه برنامه های حوزه فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشیم که این راه مبارزه با آسیب های فرهنگی است.

وی همچنین متذکر شد: همین ماهواره ها و برنامه های غربی موجب شده است تا بنیان خانواده ها متزلزل شود و خانواده های ما دچار چالش بزرگ فرهنگی و اجتماعی شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما باید در دانشگاه همه دانشجویان با هر خط فکری که هستند به یک چشم نگاه کنیم و نگاه تبعیض آمیز نباید در دانشگاه های ما وجود داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: اساس کار ما معنویت و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و خط قرمزهای ما در حوزه فرهنگی است و هنر بهترین وسیله ای است که می تواند جوان را به خود جذب کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان در خصوص شورای راهبری گفت: کار ما در شورای راهبردی تهیه برنامه 5 ساله استان است و برنامه دیگر ما تهیه سند توسعه فرهنگی دانشگاه است.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .