عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار کارکنان محیط زیست با فرماندارعلی آباد کتول


دیدار کارکنان محیط زیست با فرماندارعلی آباد کتول

دیدار کارکنان محیط زیست با فرماندارعلی آباد کتول

به گزارش روابط عمومی فرمانداری علی آباد کتول به مناسبت فرارسیدن روزجهانی محیط زیست کارکنان محیط زیست شهرستان علی آباد کتول بافرمانداردیدارکردند.

فرماندارضمن تبریک این روزگفت:سلامت و حفظ محیط زیست یکی از دغدغه های مهم مردم دنیاست به گونه ای که دبیرکل سازمان ملل نیز با بحرانی خواندن وضعیت محیط زیست، خواستار همکاری همه کشورها در حفظ آن شد.

وی اظهار کرد: با آنکه رویکرد نسل جدید به حفظ محیط زیست معقولانه و مناسب است اما ارایه آموزش و تنویر افکار عمومی نسبت به حساسیت این موضوع باید با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

فرماندارتاکید کرد: آموزش بهترین و موثرترین راه برای حفظ محیط زیست است و باید از دوران کودکی و تحصیل صیانت از این منابع و چگونگی استفاده و برخورد با محیط زیست و منابع طبیعی از طریق کتب درسی به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه همه فعالیت ها در تمام امور باید با رعایت اصول زیست محیطی و پیوست های محیط زیست همراه باشد، یادآور شد: نیاز است شاخص های محیط زیست در برنامه ها و فعالیت های مختلف در نظر گرفته شود.

فرماندار با اشاره به اینکه در گذشته منابع کره زمین زیاد و جمعیت آن کم بود و مردم دغدغه مصرف منابع نداشتند، گفت: اکنون وضعیت تغییر کرده و منابع زمینی جوابگوی حجم بسیار زیاد جمعیت نیست بنابراین صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف صحیح و بهینه از منابع باید از دغدغه های همه مردم دنیا باشد.

تجری مفرد مشارکت و حضور مردم در حراست از عرصه ها و استفاده از توان این نیروی عظیم در مواقع بحرانی را لازم و ضروری خواند و افزود: در مواقع خاص چون آتش سوزی باید از ظرفیت مردمی برای تسریع در امور بهره برد هر چند در مواقع بحرانی و خاص مردم بصورت خود جوش و بدون چشم داشتی زودتر از مسوولان وارد صحنه شده و تا آخرین لحظه هم حضور دارند.

تجری مفرد افزود: دولت تدبیر و امید بخصوص دکتر روحانی نگاه بسیار ویژه به حوزه محیط زیست دارد و حفظ این ثروت های خدادادی از اولویت های دولت است لذا مسوولان سازمان محیط زیست و منابع طبیعی اعتبارهای کلانی را برای حفاظت بیشتر از این عرصه ها از دولت اخذ کنند.

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .