عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

بمیزبانی بندرترکمن،

نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

 نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام با حضور مدرسین و پژوهشگران پژوهشگاه امام صادق (ع) در محل فرمانداری ترکمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، فرماندار شهرستان ترکمن در این نشست گفت: شهرستان ترکمن با قدمت 90 ساله اش بعنوان یکی از شهرستانهایی که در بحث وحدت و تقریب مذاهب اسلامی فعال است در سطح کشور زبانزد و مدیون روشنگری نخبگان حاضر در نشست می باشد.

مرجان نازقلچی افزود: عالمان دلسوز و مصلحان و احیاگران اندیشه دینی، همواره بر این نکته پای فشرده و شکوفایی دگرباره تمدن اسلامی، اعتلای معنوی و خوشبختی مادی ملتها و دولتهای اسلامی را در گرو تحکیم پایه‌های اخوت اسلامی براساس آموزه‌ها و باورهای مشترک دینی و قرآنی دانسته‌اند.

معاون فرماندار ترکمن نیز در این جلسه با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره وحدت گفت: ایشان به موضوع وحدت چنان اهمیت می دهد که آن را بعنوان مسئله ای استراتژیک می دانند نه تاکتیکی و همواره علما، روحانیون روشنفکران و آحاد امت اسلامی را به وحدت در ذیل دستورات اسلامی دعوت می کنند.

صادق شیرنگی اظهار داشت: 36سال از عمر پربرکت این نظام با همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان می گذرد و هر روز نهالی که در سال 57 کاشته شد همچنان به برکت خون شهدا مستحکم و استوار و پابرجا به حیات خود ادامه می دهد و انشالله خواهد داد.

وی تصریح کرد: استان گلستان از جمله استانهایی است که به رنگین کمان اقوام معروف است و به تعبیری به این استان ایران کوچک گفته می شود علیرغم این تنوع قومی خوشبختانه با درایت نماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله نورمفیدی که الحق و الانصاف سکاندار وحدت در منطقه می باشد و همچنین درایت علما و روحانیون منطقه اعم از شیعه و سنی و به برکت نظام اسلامی این استان هیچگونه مشکلی که منجر به بحران امنیتی شود را نداشته و نخواهد داشت.

شیرنگی با اشاره به انتخابات سالجاری گفت: هدف نظام و رهبری و دولت، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

معاون فرماندار اضافه کرد: انتخابات باعث می شود مردم در سرنوشت خود و اداره حکومت شریک باشند. انتخابات و حضور پرشور مردم بزرگترین برگ برنده نظام برای مقابله با دشمنان است. تلاش می کنیم که یک انتخابات سالم آزاد و بدور از هرگونه تنشهای سیاسی برگزار کنیم.

وی گفت: تفکر اعتدالی بر مبنای تعامل است و مدیران آن با همه گروه هایی که در چارچوب نظام بوده و خط قرمزها را رعایت می کنند در تعامل هستند اما این تعامل به معنای زیر پا گذاشتن جایگاه نیست و در تعارض با استقلال دولتمردان نیز نخواهد بود.

صادق شیرنگی عنوان کرد: نباید بخاطر انتخابات کاری کنیم که دینمان را برای دنیای دیگران بفروشیم لذا باید تلاش کنیم پاسدار قانون اساسی باشیم زیرا انتخابات یعنی عدالت و عدالت یعنی فرصت برابر برای همه و انتخابات بدون رقابت امکانپذیر نیست.

معاون فرماندار شهرستان ترکمن در پایان گفت: باید همه شرایط رقابت را فراهم کنیم تا الگوی جمهوری اسلامی را آنگونه که شایسته است به دنیای اسلام منطقه و جهان معرفی کنیم.

نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

 

نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

 

نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

 

نشست علمای اهل سنت و شیعه با رویکرد وحدت اقوام برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .