عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ بافت قدیمی و تاریخی اولویت اول سند جامع توسعه شهرستان است

فرماندار در جلسه کمیته دهگردشی شهرستان کردکوی:

حفظ بافت قدیمی و تاریخی اولویت اول سند جامع توسعه شهرستان است

حفظ بافت قدیمی و تاریخی اولویت اول سند جامع توسعه شهرستان است

  به گزارش روابط عمومی فرمانداری کردکوی، مجتبی جمالی عصر روز گذشته در کمیته دهگردشی شهرستان با اشاره به اهمیت صنعت توریسم در اقتصاد کشور و زندگی شهری و روستایی گفت: حفظ بافت های قدیمی و تاریخی روستاها در اولویت برنامه های سند جامع توسعه شهرستان قرار دارد.

فرماندار کردکوی با اشاره به اهمیت موضوع ساخت و ساز و رونق این بخش در اقتصاد کشور گفت: مبنای همه فعالیت ها در اجرایی شدن طرح های هادی روستاها قانون است.

مجتبی جمالی به ظرفیتهای بالقوه گردشگری شهرستان در مناطق جنگلی و کوهستانی اشاره کرد و افزود: هرگونه ساخت و ساز در این مناطق مستلزم توجه به شرایط اقلیمی و الگوی بافت روستایی آن و با نگاه جذب گردشگر باشد.

فرماندار کردکوی بر ضرورت هماهنگی و همکاری و همدلی بین اعضای شورای اسلامی و دهیاران از یکسو و بخشداری و فرمانداری از سوی دیگر تاکید کرد و گفت: در سایه همدلی و همزبانی این بخشها روند توسعه در بخش روستایی شتاب بیشتری خواهد گرفت که به دمیدن روح امید در جامعه و نهادینه شده حرکت های اجتماعی کمک میکند.

جمالی در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: فرمانداری و بخشداری به عنوان برگزار کنندگان انتخابات و بالاترین ناظران دولتی بر حسن اجرای قوانین جاری در شهرستان می بایست ضمن رصد تحرکات انتخاباتی از دخالت در مسائل تبلیغی له یا علیه کسی جدا خودداری نمایند.

شایان ذکر است دراین جلسه روحانی فر بخشدار مرکزی نیز گزارشی از عملکردکمیته ی دهکردشی در روستا های بخش مرکزی ارائه کرد و گفت:کارشناسان ناظر فنی این بخشداری هر گونه ساخت ساز در روستا ها را پیگیری و نظارت میکنند ودر برخی موارد جهت برخورد به مراجع قضایی معرفی میگردد.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کردکوی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کردکوی
  • بازدید : 759
  • کد خبر : 9653