عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس:

توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس گفت: مردم در هر مشکلی که از سوی مسئولان توجیه شده اند، همکاری و همیاری آنها را در پی داشته است.
مهندس حمیدی در همایش دهیاران بخش های مرکزی و داشلی برون این شهرستان با اشاره به کاهش شدید کشت برنج در این منطقه ، افزود: پس از آنکه مردم در جریان وضعیت خطرناک آبهای زیر زمینی قرار گرفتند، از کاشت برنج خودداری کردند.
وی با بیان اینکه آبهای زیر زمینی این منطقه در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در روستاهای نوارمرزی ، ضرورت دارد مدیریت و زمانبدی در تامین آب با تانکر و یا شبکه های لوله کشی انجام شود.
معاون استاندار گلستان افزود: دهیاران در اجرای برنامه های عمرانی روستاها باید منافع عموم را در نظرگرفته و منافع شخصی و خانوادگی را فدای مصالح عموم نکنند.
وی برنامه ریزی برای اجرای کارها را یکی از وظایف دهیاران خواند و گفت: دهیاران موظف هستند اتاق فکرهایی را با استفاده از کارشناسان موفق رشته های مختلف شکل داده و برنامه های قابل اجرا برای استفاده از ظرفیت ها طراحی کنند.
مهندس حمیدی ، دهیاران را به پرهیز از روزمرگی فراخواند و گفت: در مدت باقی مانده از فرصت کاری با مشورت افراد کاردان طرح هایی را برای پیشرفت روستاها انجام دهند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، سوء مصرف مواد مخدر را یکی دیگر از مشکلات جامعه خواند و از دهیاران خواست با نیروهای انتظامی برای برخورد با قاچاقچیان همکاری کنند.
وی همچنین از دهیاران خواست برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز پرندگان با مدیریت محیط زیست همکاری کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس هم دراین همایش به تشریح طرح جمع آوری سلاح های غیرمجاز پرداخت و گفت: اجرای مرحله چهارم این طرح که از سوی شورای عالی امنیت ملی اعلام شده در تیرماه انجام خواهد شد.
علی علیاری با بیان اینکه اجرای برخی از این طرح به عهده دهیاران گذاشته شده، ادامه داد: دهیاران باید اسامی افرادی که دارای سلاح غیر مجاز هستند به مراجع مربوط اعلام کنند.
وی ، وجود سلاح های غیرمجاز را موجب کاهش امنیت خواند و گفت: حفظ امنیت موجود نیازمند همکاری همه مردم با نهادهای انتظامی و امنیتی است .
سرهنگ محمدعلی عسگری فرمانده انتظامی گنبدکاووس هم دراین همایش به تشریح برخی مشکلات انتظامی منطقه پرداخت و از دهیاران خواستار همکاری شد.
وی در مورد سرقت در روستاها گفت: بسیاری از سرقت ها به خاطر عدم توجه صاحبان وسایل اتفاق می افتد که با اندک توجهی بسیاری از این سرقت ها رخ نخواهد داد.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس رها سازی احشام در مراتع و وسایل کشاورزی در زمین های کشاورزی را یکی از دلایل سرقت ها دانست و گفت: با اندک مراقبت از این وسایل بسیاری از دزدی ها اتفاق نمی افتد.
وی گفت: با آنکه سرقت از منازل کمتر رخ می دهد، اما به خاطر ورود به حریم خانواده ها موضوع مهمی است که این مساله هم با تدبیر و برنامه ریزی قابل پیشگیری است.
سرهنگ عسگری گفت: استفاده از دوربین های مداربسته ، سپردن کلید منازل به افراد مورد اعتماد در زمان سفر و خارج ساختن وسایل گران قیمت از منازل و سپردن آنها به بانک های کارگشا از راههای کاستن از سرقت منازل است.
وی همچنین در مورد ممانعت پلیس از تردد وسایل کشاورزی در جاده ها، گفت: در صورتی که وسایل کشاورزی دارای علایم و وسایل هشداردهنده باشند ، پلیس مانع تردد آنها نخواهد شد.
سرهنگ عسکری از دهیاران خواست ، حضور اتباع خارجی در روستاها و همچنین محل های پاتوق افراد معتاد را نیز به عوامل انتظامی گزارش دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.
سلطانی جانشین داستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این همایش با تشریح وظایف قانونی دهیاران گفت: دهیاران باید به وظایف خود آشنا باشند تا در روند کار با مشکل مواجه نشوند.
وی دهیاران را نماد حاکمیت در روستاها خواند و گفت: وظایف دهیار در روستاها بسیار گسترده است .
وی همکاری با نیروی انتظامی ، مشارکت در حل دعاوی و مشکلات اجتماعی و آگاه کردن مردم نسبت به قوانین را از دیگر وظایف دهیاران خواند و گفت: دهیار در روستا می تواند در اغلب زمینه ها دخالت کرده و منشا اثر باشد.
در این همایش 5 نفر از دهیاران مشکلات خود را مطرح کردند

توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

 

توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

 

توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

 

توجیه مردم نسبت به مشکلات باعث همکاری بیشتر آنها می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 781
  • کد خبر : 9964