عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل در بندرگز برگزار شد


اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل در بندرگز برگزار شد

اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل در بندرگز برگزار شد

اولین جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان بندرگز در سال 94 با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان بندرگز در این جلسه با بیان اینکه پدافند غیر عامل تنها مختص زمان جنگ نیست افزود : پدافند غیر عامل شامل اقداماتی برای کاهش آسیب پذیری در برابر حوادث است .

"علی اصغر میرزایی" افزود : باید با اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات ایمنی قبل از وقوع بحران از کاهش خسارات جلوگیری کنیم تا خدمات رسانی به مردم با وقفه مواجه نشود .

 وی مهمترین اهداف تشکیل پدافند غیر عامل را ایمن سازی مراکز حیاتی ، حساس و مهم ، تامین نیازهای حیاتی و به حداقل رساندن تاثیر بحران و تهدیدها و تداوم اداره شهر در شرایط بحران عنوان کرد .

فرماندار بندرگز در خصوص اصول پدافند غیر عامل ، گفت : مجموعه اقدامات بنیادی و زیر بنایی است که در صورت بکارگیری می توان به اهداف پدافند غیر عامل از قبیل کاهش خسارت و صدمات اشاره کرد .

میرزایی تاکید داشت : پدافند غیر عامل یکی از مسوولیت های ذاتی دستگاه ها ی اجرایی محسوب می شود که مدیران با جدیت در جهت کاهش آسیب پذیری ها و افزایش پایداری ها در برابر بحران ها و تهدیدات عمل کنند .

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز ، برخی آموزش ها در پدافند غیر عامل را برای عموم مردم ضروری دانست و گفت : باید آمادگی لازم را برای هر نوع حادثه ای داشته باشیم .

میرزایی تصریح کرد : اگر پیشگیری پیش بینی و برنامه ریزی انجام شود ، از بسیاری از اتفاقات بعد از حادثه جلوگیری می شود .

 وی در ادامه بر شناسایی پتانسیل ها ، امکانات و تجهیزات ادارات و نهادها ،  رفع مسائل و مشکلات دستگاه های اجرایی ، برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای آمادگی و انجام فعالیت های تبلیغاتی درخصوص پدافند غیر عامل تاکید کرد .

مدیر کل پدافند غیر عامل گلستان نیز در این جلسه حضور داشت .

گفتنی است ، به هر اقدام غیر مسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ساختمان ها ، تاسیسات ، تجهیزات ، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن می شود ، پدافند غیر عامل گفته می شود .

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرگز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرگز
  • بازدید : 1006
  • کد خبر : 9983