عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان، نگارستان و پایتخت اکوتوریسم ایران پذیرای مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان:

گلستان، نگارستان و پایتخت اکوتوریسم ایران پذیرای مسافران نوروزی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با ارایه گزارشی از اهم فعالیت ها و امکانات مهیا شده در نوروز 1396 گفت: هموطنان و گردشگران، نوروز متفاوتی را با شعار گلستان نگارستان و پایتخت اکوتوریسم ایران در استان گلستان تجربه خواهند کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی با اعلام این خبر تشریح کرد : با هماهنگی های صورت گرفته توسط ستاد خدمات سفر استان گلستان در جهت ایجاد ظرفیت اسکان، خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، خدمات رفاهی و فرهنگی، خدمات اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین، نظارت و بازرسی و با توجه به ثبت جهانی نوروز در یونسکو و برگزاری برنامه نوروزگاه در سه شهرستان گرگان، گنبد و آق قلا هموطنان و گردشگران نوروز متفاوتی را با شعار گلستان نگارستان و اکوتوریسم ایران در استان گلستان تجربه خواهند کرد.

 وی در ادامه به گزارشی از اهم فعالیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد اجرایی خدمات سفر استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان پرداخت و گفت: در سطح استان برای ایام نوروز ظرفیت 87317 نفر اسکان برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران مهیا شده است و به منظور خدمات رسانی مناسب و آرامش حال مسافرین در نوروز 1396 ، 20 هتل با ظرفیت 1790 نفر، 12 مهمانپذیر با ظرفیت 484 نفر، 4 هتل آپارتمان با ظرفیت 208 نفر و ظرفیت 700 نفر در منازل استیجاری، ظرفیت 3200 نفر در کمپ های استان، ظرفیت 8135 نفر در مدارس استان، و ظرفیت 72800 نفر در سایر مراکز از جمله پانسیونها، تفرجگاه ها، مهمانسراهای ادارات و .. پذیرای میهمانان نوروزی می باشند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در اشاره به خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی و قضایی استان گفت: در ایام نوروز 34 پایگاه امدادی هلال احمر در سطح استان، 46 پایگاه امداد پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی، 25 بیمارستان و درمانگاه فعال با کشیک، 25 داروخانه فعال، 4 پایگاه امداد خودرو و 18 شرکت بیمه آماده ارایه خدمات به هموطنان و گردشگران می باشند.

 مهندس کریمی در توضیح خدمات اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین در ایام نوروز تشریح کرد: 30 پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، 32 پایگاه ثابت و سیار اطلاع رسانی هلال احمر، 118 نفر نیروی فعال خدمات امداد نجات، 100 نفر نیروی فعال ایمنی و سلامت مسافرین در روز و در حدود 100 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی چاپ شده در سطح استان به صورت مشترک و منفرد با اداره کل و سایر دستگاه ها برای ارایه خدمات اماده شده است.

 ابراهیم کریمی با اعلام آنکه 671 ناظر همکار با ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ایام نوروز برای خدمات مناسب فعالیت خواهند داشت گفت: 35 ناظر از تاسیسات و موسسات گردشگری، 403 ناظر جهت نظارت از اصناف مختلف، 17 ناظر از تعزیرات حکومتی و 216 ناظر از دانشگاه علوم پزشکی در این ایام فعالیت خواهند داشت.

 کریمی در ادامه در توضیح خدمات رفاهی و فرهنگی برنامه ریزی شده در ایام نوروز 1396 گفت: 8 موزه فعال در سطح استان ، 50 مورد جشن، مسابقات فرهنگی ، 22 سفره هفت سین، 25 بازارچه و نمایشگاه، 200 غرفه بازارچه سنتی، بیش از 30 مورد فروشگاه های صنایع دستی، 483 غرفه صنایع دستی و بازارچه مخصوص سوغات، 106 جایگاه توزیع فعال سوخت، 36 ایستگاه صلواتی پذیرای میهمانان، 28 جایگاه اقامه نماز، 16 مسجد فعال، 72 سرویس بهداشتی فعال، 19 حمام عمومی و 16 راهدارخانه های فعال استان از خدمات رفاهی و فرهنگی برنامه ریزی در این ایام می باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان با اشاره به آنکه بیش از 40 برنامه شاخص توسط این اداره کل برای نوروز 1396 برنامه ریزی شده است گفت: برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات در 14 شهرستان استان، برپایی نمایشگاه مشترک با استانهای خراسان شمالی و مازندران در شرق و غرب استان در مبادی ورودی و خروجی، برگزاری نوروزگاه مرزی در مرز اینچه برون برای گردشگران مرزی و مردم بومی،برگزاری 50 جشنواره فرهنگی روستایی در مسیر اصلی استان و سطح استان، ایجاد پایگاه و دبیرخانه متمرکز در استان با هدف مدیریت و ساماندهی بهتر خدمات در طول طرح، تهیه بروشور و دفترچه اطلاعات و تلفن های مورد نیاز گردشگران از واحدهای خدمات رسان و امدادی و .. به صورت متمرکز، تهیه لوح فشرده معرفی جاذبه های گردشگری، فعال بودن سامانه ملی 09629 جهت ارایه اطلاعات و رسیدگی به شکایات، ایجاد پایگاه و مراکز اطلاع رسانی، رونمایی از تمبر گردشگری با مضمون شعار استان و کشور در راستای برند کردن شاخصه گردشگری استان و ... از برنامه های شاخص در این ایام می باشد.

 

گذری بر جاذبه های استان گلستان :


http://www.golestanchto.ir/tourism/post.php

 

http://www.golestanchto.ir/tourism

 

 

 

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .